28 april

Efter en lång och återigen lång paus utan internet och hemtelefon har allt återigen kommit tillbaka precis som jag lämnade det, inte mig emot, det har varit fina veckor trots brister. Jag älskar att träna och allra mest älskar jag trapetsen, jag ser frammåt och allt kan bara vara fantastiskt.

Idag var en bra dag, nationella gick fint, allt gick fint. Linn var min privata coach som hade kokat bulgur när jag kom till hallen, så mat fick jag till och med idag också. Presse järnet i trapetsen och sen strech på det, fin dag. Vindruvor och Einar som sällskap en bit hemmåt, kändes också bra.

Jag är egentligen less på datorer.

15 april

Färdig knäckt, mätt och snart färdig pluggad, nöjd och glad.

Skåne var fint, lite för fint på sina håll, Danmark var också bra.

Jag älskar cirkus, det är fint att träna igen, trots ryggens brister, jag är levande.

8 april

Nu har vi bakat extremt goda muffins, handlat på ICA, dansat till kanonhög och fantastisk musik, allt bara för att vi är så fantastiskt bra syskon. Kära nån, nu åker vi till Skåne och tillbringar resten av lovet där! Heja!

puss

7 april

På min balkong är det idag i den stekande solen 27,7 grader. Jag avlider en aning men är ändå överlycklig. Emma har joinat mig med en smoothie och allt är allmänt skönt, jag kan inte tänka mig en bättre vårdag. Jag ska snart och hyra filmer till den oändligt länga bilresan som vi ska ut på imorgon, men jag har en bra bror och två bra kusiner med mig så jag överlever. Imorse tittade jag och Lisa på, Låt den rätte komma in. Den var extremt fin.

5 april

Paris, paris, paris, jag är hemma igen och fylld till brädden av intryck och oförglömliga minnen. Tack för det.

Söndag, vi möttes på flygplatsen och åkte flyg, åt flygplansmat och fnittrade oss trötta och spelade yatzy. Vi kom fram till Paris, jag surade och satt på marken tills vi kom till hotellet, Martin och Karin vart mina rumskamrater för veckan och jag trivdes. Vi hamnade tillslut allihopa på en grekisk resturang och fick gratis badkarsvin som smakade lingon. Det skrattades tills vi kiknade åt visklekar och fiskar i alaska och liknande festligheter. Kom i säng mycket sent och sov sked med Karin och Martin, jag sov fint den natten.

Måndag, vi besökte en fleemarket, den största i Paris. Jag och Natalia gick iväg för oss själva och hade en hur mysig stund som helst. Elinor åkte senare med mig till Les Halles för att sätta oss på ett fik i solskenet och besöka exotiska ståtoaletter. Det var skönt med ensamtid med allra bästa Elinor i just det läget. Vi tog oss till Pompidou och vi gjorde våran streetshow. Pågrund av seghet hos oss hade halva publiken dragit när vi började köra men vi tjänade ändå 50 euro. Vi gick vidare till Notre Dame och tjänare 90. Martin gjorde stilla salto inne i Notre Dame och alla hyshade. Vi hade en lugn kväll med vin och falafel.

Tisdag, upp tidigt, vid sex någon gång, för att springa ner till frukosten, få energi från bagetter och nutella. En lyckad träningskombo. Vi åkte länge till Rosny och när vi kom fram möttes vi av vackra ansikten och en sjukt fin skola, ett tält och vackert väder. Molly var där och det var coolt att se henne igen, detta är en prepp skola men studenterna är sjukt brutalt grymma. Denna kväll vart en party kväll som slutade med att jag pratade i timmar med Mira och somnade i hennes säng. Värd och fin kvalitéts tid. 

Onsdag, trötta som få släpade vi oss upp ur sängen. Vi tog tunnelbanan till Pêre Lachaise. Jag var less och återigen less, gick själv genom stockar och sten till Oscar Wildes grav och så var mitt mission för denna resa klar, det gjorde mig lycklig och jag pratade med en vacker tant, satte mig själv på en bänk och fick sällskap av lite trötta klasskamrater. Vi åkte till andra sidan stan för att titta på Alexis Gruss. Han som person är en otrolig människa, men tradd är inte min grej. Skrattanfallet inföll sig ändå och jag skrattade tills min mage krampade. Vi solade en stund och sen åkte jag och Moa tillbaka till hotellet och sov ett tag. Välbehövt och när jag vaknade fick jag bagett med pesto och ost på, så jag vart glad. Denna kväll hittade vi en park, lekte norsk fylla, Karin vart miljöaktivist och vi lekte charader. Jag hade en fantastisk kväll som slutade i säng i hyffsad tid.

Torsdag, vi fick sovmorgon och jag köpte god frukost. Jag åkte själv till Ecole Militaire och solade på en bänk, mötte sen upp Elinor och Fia som visade sig vara hundra meter ifrån mig. Tiden tillbringades med cirkustrix och solning, var röd om kinderna när vi begav oss därifrån för att möta de andra vid Les Halles. Bestämde oss för att äta middag vid Sacre Coeur. Halva klassen började bajsa den natten och jag skrattade en del åt allt bajs.

Fredag, vi åkte till Fratellini som varit min dröm i ett halvår, det var inte som jag trott men minst lika bra, det var coolt och jag blev överväldigad. Jag älskar cirkus. Vi åkte till flygplatsen, alla som åt köttet bajsade, jag skrattade. Vi kom hem och jag var glad när jag pussade alla hej då för en vecka. Det känns skönt att få vara utan alla i en vecka nu, det behövde vi.

tack för världens bästa resa.

RSS 2.0