31 augusti

Imorgon är det september.
Jag är en stelfrusen tjej med en förkylning. Den här veckan innehåller fina saker som jag längtar efter, men också grejer som jag bävar för, extremt mycket. Jag är glad över att Eivor kommer till stan. Men jag är inte glad över anledningen till att hon är här.

Jag ska sova.

30 augusti

Det är söndag igen, den första söndagen efter en hel skolvecka, jag är nöjd. Avklarad och nöjd.

Igår var en ganska bra kväll. Jag säger bara ganska, för vissa stunder var faktiskt fina. Det var trevligt att hinna prata med många som jag inte riktigt hade tid med sist. Det var även trevligt att se ansikten som man inte sett på ett bra tag. Dela några fina stunder med någon man tycker om, och dela några fina minuter tröstad av en bästa vän. Det är sanslöst att det alltid ska behövas ett nederlag för att man ska förstå hur det känns, att man måste känna den känslan för att förstå en annan.

Men just nu så spelar det inte så stor roll, för jag är i alla fall för blyg för att våga ta steget. Bollen är din vackra du.

29 augusti

Idag så fyller två av mitt livs viktigaste människor år. Lillebror och Elinor.
Jag vill för all framtid påminna mig själv om hur mycket jag älskar dessa två människor.

Elinor är en av de bästa människorna jag någonsin har mött, det är helt sjukt att jag, just jag har fått den äran att dela så många skratt och vackra, ledsna, underbara stunder med den där sjukt fantastiska människan. Jag kan faktiskt inte riktigt förstå att jag har lyckats klara mig utan henne under tiden som hon han tågat runt i Europa, jag kan inte förstå att jag inte har sett hennes vackra leende på mer än en månad. Jag kommer alltid, alltid att stå i djup tacksamhetsskuld till den tjejen för att hon alltid har hjälpt mig när allting var som allra sämst, hon fick mig att vilja bli glad igen. Jag älskar dig.

Lillebror, är den bästa 14åringen jag träffat. Jag har nästan inte delat lika många hjärtliga skratt med någon som men honom. Det finns ändå människor som jag har kännt längre, 14 år är nämligen inte allt för lång tid. Oavsett vad den pojken gör, tänker, säger, så älskar jag alltid honom lika mycket. Syskonkärlek är nog den vackraste kärleken, speciellt när man han en så vacker bror.

Grattis.

25 augusti

Idag var en sådan dag då alla andra runt omkring mig inte riktigt gjorde som jag ville, eller i alla fall inte innan lunch och under håltimmen, så jag räknade matte och sansade mig med bra musik och ensamhet. I detta skede av livet just nu så vill jag vara mycket ensam, det känns fint att tänka och fnittra ikapp med mig själv. För det är en konstig känsla den jag känner nu. Jag vet allt men ingenting och jag är rent lycklig vissa stunder. 

Trots min känsla för mina kläasskamrater så följde jag med hem till Jessika och Elin på te mys med kakor och massor av gott. Det var en mysig stund och det var faktiskt tur att jag följde med, för det var värt det. På tunnelbanan hem somnade vi nästan allihopa så den resan gick ganska fort. Sen kom jag hem och fastnade vid datorn, jag vet inte riktigt vad jag ska göra va mitt liv just nu, en film kanske, en som jag redan sett, en eller två gånger. 

Men svara då, vackra du. 
puss

23 augusti

När man ska upp vid sex imorgon och vet att det väntar en en helvetisk dag och ändå så kan man inte sova för att man har tillbringat hela dagen liggandes i sängen halvsovande. Men det är kanske så det ska vara när man har firat sin 18ode födelsedag tillsammans med en hejdundrandes massa fina vänner, gamla och nya. Jag hade i alla fall en toppen bäst dag igår, en fin natt morgon och kväll. Det var bara sjukt bra allting. Kvällen innehöll allt, live framträdande, tårfyllda kramar, stora stora tårtor, presenter, alkohol, skumbad som fotades med min kamera och sängar som var allt annat än fint bäddade på morgonen efter. Det var helt enkelt den bästa födelsedagsfesten man kan tänka sig.

puss

21 augusti

Och du växte i takt med håret.
Och jag växte i takt med att håret försvann.
Vackra fagra du.

20 augusti

Det är sjukt att det kan vara så brutalt hjärtvärmande att börja skolan igen. Att jag åker hem med världens bredaste leende på mina läppar för att just jag är så smart så att jag har valt att leva det livet jag gör. Att det finns någonting som gör en så genuint lycklig, jag kan bara stråla. 

Första skoldagen alltså, innehöll inte alls mycket. Fnyst och varit trevliga mot nollorna, tagit emot en massa papper som jag nu inte behöver ge till mamma utan kan fylla i direkt. Vi har dessutom ätit lunch i skolan för första gången på evigheter, den smakade precis som den alltid gör, fantastiskt. 

Vi kom till cirkusen, hade möte, pratade en massa, tittade på båda högskoleklassernas tema föreställningar, det var riktigt fint. Vi hade mingel med läsk och kakor, presenterade oss för varandra, högskolan och gymnasiet, det känns som att det kommer att bli ganska fint det här året. Att vi pratar lite för mycket om muskler och att vi är lite för kroppsfixerade och att det i princip är allt vi kan prata om i vissa situationer gör ingenting, för vi har det bra ändå. 

Inte nog med att Walter släppte den grymma nyheten att jag och fem andra ska åka till Dysseldorf om en månad gjorde ju inte direkt saken värre. Under minglet fick jag även prata med de jag nu kallar för Benknäckargänget. Milda makaroner, hur ska jag kunna koncentrera mig den här terminen. 



Men älskling, jag blir rädd av att inte nå fram, jag har ju alltid lyckats med det förut.
Jag får abstinens besvär av att du är instängd. Jag älskar ju dig.

19 augusti

Det gör nästan ont i mig, så mycket saknar jag vissa vackra, bedårande ansikten som tillhör mina klasskamrater. Japp, imorgon är dagen så jag ska börja skolan igen. Det känns som en tyngd från axlarna när man såg schemat och all träning och allt som jag kommer behöva göra, för jag blir tokig av att inte ha någonting alls att göra. Jag menar hur kul är det att tillbringa sin sista sommarlovsdag framför dåliga serier på MTV, men dock ett avsnitt Twin Peaks. Vilket faktiskt förgyllde dagen, jag glömmer alltid bort hur stört bra det är. Jag fick dessutom shoppat en klänning tills på lördag och jag är så redo så redo att åka till skolan imorgon.

åh hjärtat.

17 augusti

Okej, då var det mina sista dagar på mitt sista sommarlov. Hur har jag tänkt att ta till vara på dom då, är en himlans bra fråga. Jag måste nog erkänna att jag inte har storslagna planer. Men förhandsvisningen på Bronson och läsa en massa bok kanske låten helt okej ändå. Dessutom måste jag hitta kläder till mitt partaj, för man kan ju inte skriva finklätt om man själv inte ens är i närheten av finklädd. Fast tolkningen är ju fri så man kanske känner sig finare i lite fulare plagg, skit samma. Jag måste också börja gå upp tidigare på morgonarna, halv tolv duger inte när man ska upp vid sex på torsdag, men imorgon så, då jäklar ska jag gå upp tidigt, dricka gerimax och hitta kläder till festen, japp. 





Vad kan vara bättre än regning dag än en bok, te, kuddar, en filt och en otroligt skön soffa, det känns som att det blir en lugn dag idag. Trots att jag ligger och längtar efter att träna så har jag inte viljan just idag, precis som jag inte haft på två veckor. Men jag kommer att vilja, och orka. 

Stålvilja, oceanvilja, rymdvilja. 
Happy Sally.

16 augusti

Äntligen är Lisa Hu Yu tillbaka till Stockholm, jag kan bara säga äntligen. För jag måste erkänna att man måste vara utan någon för att man verkligen ska förstå att man saknat den. Jag kom på att jag saknade Lisa igår när jag klev av i Fridhemsplan, och allt jag ville göra var att gå raka vägen förbi Mariapol och StGöran och åka upp i hissen till Lisa. 

Men så vart det inte, för jag och fina kvinnor satt i regnet och tittade på film, men vi lämnade Rålis efter bara någon timme, det var inte kallt men regnet tog över. Vi gick upp i lägenheten för lite te och mys, sen åkte jag hem och var hemma i god tid, det kändes så fint att ligga i sin säng och bara vara glad. 

En annan sak är att man kan komma på att man har saknat någon när man väl träffar den, allt för länge sen. Jag kan vara glad och lycklig, men ändå inse att det alltid varit såhär, men utan alla dessa känslor. Jag måste nog erkänna för mig själv att jag kommer att klara det här, hur det än slutar. Det känns ganska fint, för jag vet att man kan klara en massa saker om man bara försöker. Happy, bäst. 

14 augusti

Inatt har Linn och jag genomfört våran första natt i lägenheten. Grattis till oss, det kommer att bli en massa inflyttningsmiddagar framöver när allt blir fixat och så. 

Vi såg i alla fall Inside Out igår och gick sen och fikade, Wes, Alexis, Annie och Hilena följde med upp till lägenheten en stund för att kolla läget och sitta ner lite. Sen fastnade Linn och jag och myste och pratade tills vi somnade i morfars gigasäng och sov hur länge som helst. Den är en dröm, fantastisk, jag kan erkänna att trots att det känns konstigt så är det bra att vi ska ha den sen, trots att allt annat ska ut. 

puss

13 augusti

Okej, jag erkänner, alla familjer har brister. Vissa har stora och vissa har små, jag kommer nu erkänna för mig själv och livet att min familjs brist är julmusik. Det är nu mitten på augusti och far och bror kunde inte hålla sig längre. Jag har alltid älskat julmusik när det började spelas i mitten på oktober, accepterat att det sakta men säkert har kommit krypande trots att det bara är höst. Men nu är det fortfarande sommar, eller i alla fall så vill jag att det ska vara det. Linn och jag har solat på altanen och det ÄR sommar. Ändå så ska de spela denna musik numera på sina mobiler, far har ju faktiskt fått en ny och fin och cool, den har högtalare OCH man kan ha musik på den. Det känns bra att erkänna. 

puss.

9 augusti

Att vara hemma efter en helg på landet är både skönt och inte alls skönt. Den här helgen har jag hunnit umgås med barndomsvänner, ätit sjukt mycket bullar, vunnit på Risk, sovit i en solstol med kuddar och filtar, sett på OC och vara ute i den friska lufter, solat och ja, allt man gör på landet.

Dessutom har jag hunnit fylla 18, fått fantastiska presenter, teprovning, resa till Norge, vild boll att åka i, ja en massa grejer som kommer att vara grymt om ett tag, när man gör det. Kanske den bästa födelsedagen hittils.

Jag har till och med hunnit sätta upp ett event om min kommande födelsedagsfest, vilket kommer bli bäst.

puss

5 augusti

Idag har jag, min sista dag som omyndig lyckats med att dricka olaglig öl, min allra sista olagliga öl. 

Jag har varit rebell och struntat i att pappa sa åt mig att ta på mig hjälm när jag skulle cykla till Nicklas

Jag har bakat bullar, tårtor och massa annat till min födelsedag som kommer att vara imorgon. 

Jag känner mig som ett litet barn, kommer inte kunna somna inatt och det pirrar redan i magen, det kan bero på all deg och bullar jag ätit idag, jag vet inte. 

Jag har även varit hos Nicklas för sista gången som barn. 

puss.

3 augusti

Efter en perfekt dag i det gröna med fin fina vänner och massor av gott att äta tittade vi på Rökt, det var grymt och återigen grymt. I goda vänners lag går allt bra, kvällen fortsatte hemma hos Mira, på balkongen och senare fick vi somna framför en film. Mitt val och jag var hur sugen som helst på Everything is illuminated, varför skulle jag inte vara det liksom. Så med ett stort leende på läpparna somnade jag och vaknade på samma soffa vid tio eller nått.

Jag åkte hem och tillbringade dagen liggandes på min säng tills jag tog tag i situationen, en promenad med Fredrik fick det bli. Nödvändigt eftersom han precis har kommit hem och jag med. Jag har liksom vant mig vid att vara med honom så när jag inte varit det på två veckor känns det tomt, en promenad i det fina vädret gjorde allt bättre. Imorgon ska vi ägna dagen åt att baka till min födelsedag. Alla skulle ha chansen att få ha lika goda tårtor på sitt kalas.

Sen fortsatte dagen alldeles utmärkt med att bror min och jag gick ut och åt sushi för att sen se Harry P 6, exellent. Inte filmen kanske, men det var en mysig eftermiddag. Så nu ska jag nog sätta mig på balkongen och läsa och sen sova. Konstigt nog är jag ganska trött.


1 augusti

Konsten att tillbringa dagen i raggsockor, halsduk, kofta med te och filtar i början på augusti. Det är helt sanslöst att vara förkyld mitt i sommaren. Speciellt inte när man snart fyller år, men det är faktiskt ganska skönt att ha en anledning att inte göra någonting. Att bara ligga och titta på OC och sova och läsa tidningar och bok, det känns fantastiskt. Precis vad jag egentligen behöver.

Men snart är ordningen återställd, när Linn kommer hem, Anton, Martin, Nicklas, Alexis, Fredrik, jag kan hålla på att rabbla hur långe som helst. Det känns som att resten av sommaren kommer att bli toppen, åh så bra.

RSS 2.0