31 juli

När allt man bara vill göra är springa, springa, springa. När man stoppas av att man inte ens orkar gå för fort för man kan inte andas, för att man sen måste sova i en timme för att orka gå upp igen. Jag hatar att vara sjuk på sommaren, inte för att det är mycket till sommar just nu, men jag vill i alla fall ha valmöjligheten. Det enda jag orkar med just nu är mig själv och min familj. Det är faktiskt skönt att tillbringa en heldag läsandes och sen kanske, kanske åka och handla mat, för att sen sova lite till. Jag har inte gjort det på ett tag och det känns som att det är det min kropp behöver just nu.

Men jag behöver också mina två älskade bästa som är ute på vift och inte kommer tillbaka än på ett tag, det är någonting som jag skulle orka med att göra nu. Träffa människorna som jag inte sett på länge, och bara vara, höra hur de mår. På riktigt liksom. Men jag känner på mig att ordningen snart är återställd när klasskamrater och andra bästa bästa börjar rulla in till sthlm, för att kunna tillbringa tid med en tjej som legat hemma i flera dagar.

Välbehövt och trevligt att vara ordentligt hemma igen.

30 juli

Jag kan nog erkänna att ren och fräsch är mitt andra namn, då kan jag också passa på att erkänna att jag inte precis varit mig själv de senaste tio dagarna, för även fast man duschar och tvättar sig så blir man aldrig lika ren som när man duschar hemma, eller möjligtvis i cirkushallen men den chansen har jag ju inte haft än. 

För de senaste tio dagarna har jag fått stå ut med en fesdusch som inte ens skulle kunna rengöra en myra, sen att man ska tvingas bo i amerikansk tåsvett som luktar så mycket att vi fick ta till luftrengörare när han inte var där. Att man sen ska dela badrum med tio andra och trängas framför spegeln med fem andra gör ju inte direkt saken bättre. 

Men nu är jag i alla fall på hemmaplan och jag tänker stanna här ett bra tag, helst hela tiden fram tills skolan börjar. När förkylningen är borta (helst imorgon) så ska jag börja springa igen, idag har jag bara gjort lite magträning och börjat öva mina babyhänder, det kommer bli ett helvette att börja skolan igen. 

puss.

29 juli

Vad mer kan man säga än att jag är tillbaka i sverige åtta dagar senare och två storstäder avverkade. 

15 köttätande växter senare och jag älskar mig säng just för tillfället, älskar älskar. 

Hem ljuva hem. 

19 juli

Ja vad ska jag säga, borta i 14 dagar och utan att jag sagt ett ord.

Men jag har tänkt desto mer, för det har inte direkt funnits lite tid till det. Inte för att Fredrik inte är bra på att prata, men det finns ju som tur är tysta stunder även med honom. Med metallbit i ögat och sår på hornhinnan, galen grekisk doktor och några utochin vända ögonlock senare, jag fick vara hel på en ö mitt i vattnet. Saltvatten, synd sa ja, fick terapi och pepptalk av Lollo ända till de åkte hem, på slutet vågade jag till och med snorkla. Trots illamående och en man som kräktes högljutt så var trippen extremt bra.

Att sen att enda sms kan få mig att sluta gråta uppe på ett berg med den sjukaste utsikten jag varit med om, att få vara ledsen och ändå den lyckligaste människan på jorden är otroligt när man kan vara det på Kreta. Eftersom en sjukt bra vän sa just det som jag tänkte så gick jag ner från berget med höjt huvud, vad mer kan man liksom begära.

Nu åker jag snart iväg igen, med på ett annat sätt, brännan är kirrad och nu ska jag bara packa och tvätta så är jag snart på mina resben igen, känns fint.

Sov gott, det ska jag göra.

4 juli

Nu åker jag iväg i två veckor, för att sola, bada, läsa, leka med fina vänner och bara vara. 

Kreta väntar och jag är peppad, vi ses snart igen. 

puss.

1 juli

Tänk om man bara kunde tvätta bort sjukdomar med tvål och vatten, då skulle man slippa minsta lilla förkylning. 

Det känns som att jag har huvudet i ett akvarium, dessutom lite som ett vakum, det känns också som att jag inte hör så bra, ser så bra eller luktar så gott. Jag blir nog frisk snart. 

Nu sitter jag i mörkret och äter körsbär, jag borde sova. Men dagen nyhet, B.I.G. notorius finns nu i din närmsta videobutik, lyckos alla er som går och hyr den och ser den ikväll. Han är för cool och för stor för att vara sann. 

Jag ska upp ganska tidigt imorgon, så jag borde sova nu. 

puss

RSS 2.0