28 juni

När jag kommer tillbaka från underbara staden så ska jag gå på date. Med finaste killen jag vet. Dessutom så firar jag och två underbara flickor vid namn Linn och Cajsa 1 år tillsammans som en liten trio. Det ska vi fira med tårtkalas! Tillbaka till underbara staden. Det är varmt som en bastu i tältet. Vi kör basic akro, handstående, teater och massvis med andra saker. Det är varmt alltså. Gillar dom mig så gör dom, annars så får det vara. Fast jag gillar det här stället, så det vore trist om det inte gick i verket. Nu ska jag små sova.

22 juni

När man landar och känner att det är såhär som det är bra. Att de senaste 240 timmarna var bra är ju bara ett faktum. Det är fint när det känns fint. Jag tycker om sådär som man bara tycker om ibland.

Nu håller jag på att passa in mitt liv med så många människor som möjligt. Nu ska jag till bästa vännen och jag har ätit mat med andra bästa vännen och druckit kaffe med gängen på taket och myst i solen. Jag gillar livet just nu.

17 juni

Jag trivs här och har varit här i snart en vecka. Jag tycker om skogen och fjällen och sjön och Petter. Allt är bra, lite läskigt bra faktiskt. Imorgon har barnen cirkusuppvisning, jag har lärt dom trapets och andra saker. Jag är trött. japp.

7 juni

Inte nog med att jag har varit fruktansvärt produktiv idag som arbetslös. Med kontroll av dator, tjänat mig hundra kronor genom att hänga i taket och spänna mig. Jag har fått mail från Spanien, bra mail, jag finns med på listan och nu har vi betalat in alla pengar till skolan och bokat flygbiljett. Jag ska sova själv på hotell och flyga själv och bara vara själv. Men jag har också idag pratat på skype i flera flera timmar och vart så glad som man kan vara, nej på fredag så är jag ännu gladare! Klockan nio på fredag så börjar min, mormor och Olles roadtrip. Jag längtar och saknar mer än på himlans länge. Jag orkar inte mer, jag kokar över av magpirr och närhetssaknad. Jag orkar inte.

6 juni

Resultatet av fröken Jedestavs arbetslöshet. Lasagne och snyft filmer med Lillebror.
Underbart bra. Jag mår bra, är glad och allt är fantastiskt. Jag är ganska kär också.

2 juni

Avslutet på mina tre år på cirkusgymnasiet skulle inte ha kunnat vara bättre. Det värker i mitt hjärta av alla ömma smekningar och alla fingertoppar mot mina armar, alla lukter, alla bultande hjärtan och allas närhet. Vi var på samma plan och vi var lika mycket värda, jag tycker om var och en av dessa människor på sitt egna vis. För att de har växt till att bli underbara individer som jag respekterar mycket högt. Att idag så improvisera genom att vi blundade och sakta men säkert utforskade varandras rum var helt sjukt. Jag är fylld av lycka och imorgon så smäller det!

RSS 2.0