31 maj

När klockan är tre och det fortfarande är 33 grader så är det sommar.

Linn har boka tågbiljetter till Peace and love och jag känner mig på ett ovanligt humör. Neutral men nöjd, det borde inte riktigt vara såhär varmt, jag avlider en smula.

Den här dagen blev inte som planerad när Emma, kvinnan av dagen blev sjuk. Så istället sov jag ett par extra timmar men gick ändå upp vid nio. Jag har inte hunnit med mycket mer än att läsa, det är sommar och jag lägger all min energi på att orka vara i solen och läsa, det är det som sommaren hör till.

Snart är det en och en halv vecka kvar, mycket kul ska hända. Jag längtar.

26 maj

Att den här dagen blev fantastisk hade ju faktiskt till 90 % med vädret att göra, men dessutom så hade vi dens tora äran att få vara ute precis hela dagen. Stadsvandring i Sthlms innerstad och guidade turer utan oss själva.

Dagen började med gröt som inte alls föll mig i smaken. Jag åkte in mer än en timme tidigare för att möta upp Natalia och Anton. Man borde börja varje dag med ett frukostmöte med te och allt, inte allt för tidigt. Lite halvsent och man fick sovmorgon trots att jag åkte in tidigare.

Med den underbara morgonen och vädret som bara blev bättre och bättre. I shorts och solglasögon tillbringade vi dagen gåede och allt var bara perfekt och fint. Lunch på Mosebacketorg, medtagna mackor av våra lärare. 
 
Det är när man sitter uppe i Katarinahissen med finaste vännerna och tittar ut över staden och kiknar av skratt som man får ett litet skutt i hjärtat. Värme ute och inne, allt var bara så bra. Att jag dessutom har hunnit köpa två böcker, träffat Linn och Catte i Tanto och lyssnat på småpojkar som drar långdparalleller till kebabbröd gjorde ju inte saken värre.

En underbar dag.

24 maj

Med önskedamm som flyger precis överallt och eftersom att dagen har tillbringats på en solig altan med sex halvnakna flickor så har allt mest varit lite som i en film. Alla med sina olika problem, sina egna tackar och egna drömmar. Det har varit nästan overkligt mysigt idag och jag önskade att många dagar skulle vara så. Fast nu är det inte riktigt på det viset, men jag kan endast konstatera att sommaren börjar komma mer och mer och jag får nästan den pirriga känslan i magen av att se allas bruna kroppar. Det var ju inte sämre utav att Twin Peaks slutade extremt spännande och jag gick hem i bara shorts och t-shirt.

Allt är så fint när det är sommar.

23 maj

När kristihimmelfärd tillbringas på landet så är allt precis som vanligt, två nätter i lilla sängen och otaliga omgångar plump senare så känner man sig utvilad. Vi har även gått långa långa promenader för att mamma ska få så många steg som möjligt, eftersom att hon nu är med i en stegräknar-tävling, hon kommer nog inte direkt vinna, men en bra bit på vägen är hon i alla fall. Vägen till ett sundare liv.

Jag har i alla fall varit ute och sprungit i regnet, det var mysigt. Svalt regn mot varm tjej är en bra kombination. Jag sprang bättre än förra året, det måste ju tyda på någonting i alla fall. Denna sommar kommer att bli fantastisk.

Jag tittade även på Sthlm Boogie inatt när jag inte kunde sova. Peppen är utan dess like, jag vill bara ha sommarlov nu! För det ska faktiskt bli underbart.

Tack för det

18 maj

När man har en stor tekopp och mariekex brevid sig, och sitter inne med en brasa och regnet smattrar mot fönstret så känns det ganska bra faktiskt. Jag har även läst bok uppkurad i en filt och världens mysigaste stickade tröja framför brasan denna eftermiddag, det har varit en fin dag.

Måndagar är fina dagar, lugna och fina, jag tränade trapets själv och det är som alltid fantastiskt kul och jag kan inte fatta att jag aldrig tröttnar, det är bäst.

Nu måste jag plugga, ett steg i rätt riktning.

11 maj

Tänk att man nästan kan bli pirrig i magen av att få tännsticksaskar. Jag blev överlycklig när mamma kom hem med färgglada askar med fina ord på. Alla borde få känna den känsla.

Morfar lämnade oss 090508 ungefär 00:30, jag glömmer aldrig en så fin människa. Kära hjärtanes bästa morfar. Jag saknar dig.

Trots tryckande känsla i hjärtat så gjorde matteboken och fina tännstickor min dag.

RSS 2.0