27 februari

Världens sötaste Lillebror gjorde världens godaste frukost på sängen till mig i morse. Toast med ost, blåbärssoyayoghurt och te till. Jag vart precis hur glad som helst att ungen som jag trätar på vareviga dag för att han är för dålig i köket får idéen att göra sin syster hur glad som helst, fina fina Lillebror.

Igår pusslade vi i sex timmar, Nicklas kom också förbi och höll bror och mig sällskap vid pusslet. Han tyckte självklart att han själv var bäst och vi hade väldigt roligt. Sen åkte jag och frös rumpan av mig i två timmar utomhus för att se Slumdog millionaire. Gratis är gott och därför så stod vi där i all evighet, men nu efteråt och när man väl kommit in så känns det så värt det i alla fall.

Idag har pappa och jag gjort en massa massa paj. Fetaost, oliver och soltorkade tomater och broccoli och ädelost samt en jordgubbspaj. Ikväll blir det en pajfest utan desslike, vilket jag gillar hur mycket som helst. Jag saknar skolan lite. 

puss.

25 februari

Lost har återigen tagit över mitt liv en aning. Det har serier en viss tendens att göra såhär på loven, inte böcker, inte vänner, utan serier. men vad ska jag göra åt det. För tillfället ska jag ignorera att jag är en tjej helt utan liv och ha lov. För snart är lovet slut och snart börjar skolan igen. Snart, snart.

22 februari

Man är som lyckligast när man släpar runt på en fat-suit och inser att vi ska göra en sjukt bra och stört grym föreställning om en vecka. Idag var jag förbi hos Sus med Mira och Natalia för att testa vära scenkläder. Det är helt sjukt och trots att jag är jättetjock så känner jag mig finare än på länge. Sjömansklänning med världens vidd och jag känner mig som världens sötaste. Vi kommer att vara hur fina som helst och jag är precis så peppad som man ska vara.

Snart ska jag hem till Lisa och leva familjeliv. Vi ska ha det så mysigt som man kan ha när man bor själva och hennes kära mor ska till Kina. Jag är peppad och detta lov kommer att bli bäst.

puss.

20 februari

SPORTLOV!

Ja, ganska nöjd är jag i alla fall. Inte överdrivet exalterad, men det kanske kommer.

Nästa vecka börjar projekt, Lära Lisa stå på händer. Det kommer att bli svårt, det kommer att ta tid, det kommer att vara krävande, men det kommer att lyckas. Jag är taggad till tusen och cool också, och frisk är jag också, ganska i alla fall. Allt är relativt, men ganska frisk är jag i alla fall. Mer frisk än på länge. Jag ska hålla mig frisk också, hela lovet hoppas jag.

Mamma har ätit leverpastej och fick ont i magen, lite skyll dig själv över det om jag ska erkänna.

Jag ska duscha nu, hejdå.

16 februari

39 graders feber en sådan här vanlig sketen måndag, sista veckan innan lovet. Jag orkar inte.

Snart ska jag till cirkushallen och fördriva lite sjuktid och helst inte röra på mig alls. Allt gör ont, nej.

15 februari

Huvudvärken har tagit över mitt liv och livet har tagit över mitt huvud, pff.

Alla hjärtans dag vart som alla andra dagar, fast jag och Lisa delade säng med Linnea. På morgonen fick vi färskpressad juice av Göran och jag satte upp duschdrapperier på omöjliga ställen. Twin Peaks slutade helt sjukt spännande. Nu måste vi vänta två veckor på nästa, jag dör lite.

Nästa vecka blir speciell, inte så mycket cirkus men mycket rep. Passar mitt galna huvud utmärkt. Grattis fina klasskamrater Jessica och Mira 18 år. Fina fina ni. Deras fest i fredags vart lyckad och Linn och jag kom hem sent. Jag ska nog ta och sova lite nu, jag dör en aning, influensaont överallt.

11 februari

Idag gick linan bra, jag var uppvärmd och ordentligt strechad i spagaten och jag körde extremt cleana spagater på linan. Det kändes bra och jag flippade inte en enda gång. Allt var lugnt, strechade jättemycket efter, åh va fint allt kändes.

Vädret till skolan var fint och skönt, små lyckliga skuttade vi och åt pannkakor, Ylva tog Elise med en pannkaka, 18 vs. 17. Jag är i alla fall stolt över Elise som slog sitt gamla rekord och var cool nog att inte kräkas (som vid sin första pannkakstävling). Vi hade Historia och Svenska, jag gjorde ingenting mer att tappa bort min penna, deppade över det och fick lektionen efter tillbaka den av Martin. Vi gjorde masker och hade det mysigt på estetiska orienteringen och alla åkte sen till hallen.

Jag hittade en Anton som läste, somnade som en stock i hans knä och vaknade en halv timma senare och var sjukt trött och ville äta mat. Så mat och gott sällskap blev det innan vi hade möte med Viktoria. Såg ritningarna till våra kostymer och lyssnade igenom musiken, sjukt jäkla bra kommer detta bli. Peppen har inga som helst grenser!

Vi gick alla tillsammans till tunnelbanan och lekte lekar, skuttade och var små barn. Jag gillade det och allt var som när vi gick i ettan ungefär, fast lite bättre. Fick sällskap med Martin till Skanstull och halvsov sen på vägen hem. Åh vilken fin dag.

puss

10 februari

Sluta lådsas nu Moa, ge upp tanken. Sluta tro att du inte bryr dig när det är allt du gör.
O ja ska, lovar, tummis. Men jag har i alla fall kommit underfund med vissa saker under denna kalla, sjukt kalla dag.

Vi har 11 grader inne i skolan, vi dör. Hur precis kallt som helst. Ytterjacka och dåligt humör har fått vara dagen. Sen så blir jag bara så arg för så lite och jag borde kanske inse att vi alla är människor. Inse, inse Moa att alla inte kan vara som du vill att dom ska vara.

Sen kanske jag borde ändra taktik. Inte spela perfekt, utan kanske lite annorlunda. Eller inte konstig, men aja.

8 februari

Eftersom jag ser dig titta,
så borde du se hur jag tittar bort.
Du ser ju alltid vad jag tänker,
du borde se vad jag tänker nu,
vad jag har tänkt hela tiden.
Du kanske bara ignorerar det.

5 februari

Ni vet när man blir sådär högröd om kinderna, börjar skaka och kan inte få fram ett enda ord.

När någon man aldrig sett stå framför en, aldrig hört prata, bara sett på en scen som i ett trollslag går in genom dörren.

Ända sen i lördags så har jag tänkt tanken, att kanske, kanske så finns det en chans att få se denna människa igen.

Som att någon hörde mina böner så går denna människa in genom dörren, jag blir fortfarande generad när jag tänker på det.

Jag känner mig liten, hur liten som helst. Ändå överlycklig, heliga gudar, jag älskar cirkus.

3 februari

Jag är sjuk, liksom förra veckan, men nu har jag slem i hela näsan och snor i huvudet. Jag skulle egentligen ha spelat curling imorgon, men jag tänker inte utsätta mig för kalla ishallar i det tillstånd jag befinner mig i nu. Jag orkar, orkar inte vara sjuk. Just när jag är som allra mest peppad på att bli bäst, eller i alla fall bättre.

Mikko fick mig att inte träna igår, hon sa att hon hamnade i rullstol när hon tränade sjuk. Ett stort nederlag med far min hämtade mig i alla fall med bilen. Idag var jag helt sänkt, nere och hur förkyld som helst. Fina vänner klappar och värmer en när det behövs, jag tycker om dom.

Men som tur var är min bror lika sjuk som jag om inte sjukare, så vem säger inte nej till en dag med en massa avsnitt OC och kanske, choklad och lite chokladbollssmet? Lillebror kommer i alla fall få mig på glada tankar imorgon och nu ska jag sova.

puss

1 februari

Baguetter i mängder, vin, galet mycket ost, kallt väder, Marie-Louise sället, kackelackor, tre skottar, tre japaner, Cirque de Demain, brutala mutanter och jag har aldrig sett någonting liknande, falafel i judiskakvartéren, gamla cirkusvänner, vanliga cirkusvänner, kaffe och mycket solsken senare och renare så sitter jag nu här.

En fantastisk helg som jag alltid, alltid kommer att komma ihåg. Vi har haft det precis hur kul som helst, och har inte sovit mycket alls. Så nu ska jag duscha, det har jag inte gjort på tre dagar. Jag fryser och vill sova.

puss

RSS 2.0