19 april

Det har redan blivit april och vårat internet går långsammare än någonsin. Jag har just precis nu på en sådan där dag då man är sjuk och endast kan ligga i sängen hittat ett ställe med lightspeed på internet och är rätt nöjd över att jag har lyckats beställa hem två böcker som jag kommer få med mig tillbaka till Barcelona när jag åker hem om inte mindre än tio dagar. Hur kan livet bara springa ivåg sådär. Nu är i alla fall en syster här och är på grilljakt med Petter. Så att vi förhoppningsvis kan grilla hamburgare i eftermiddag på vårat berg. Trots att det är lite mulet ute, kläder får vara på för att inte bli sjukare och för att det ska bli trevligt, för om det är någonting som jag har lärt mig här är att man alltid ska ha på sig lagomt med kläder. Oavsett om det är att ha lite kläder eller mycket. Vi åt fin frukost i morse tillsammans, jag älskar verkligen frukost. Nu ska jag ägna resten av dagen åt att läsa bok och tänka på hur det kommer att kännas när jag landar på svensk mark igen och får krama min familj på arlanda. Det kommer förmodligen vara hur underbart som helst, jag kommer att vara överlycklig att vara tillbaka efter fyra månader.

puss.

RSS 2.0