13 december

Glad lucia!

Luciamorgonen började med mysig frukost med lillebror. Gröt och chailatte för mig, mackor och vanlig latte för honom. Lussebullar värmdes och vi åt framför teven, trevligaste morgonen på länge. Jag klädde även på mig och pluggade lite svenska. Känns som att jag kommer någon vart vilket är positivt.

Jag gick till sturebyskolan och träffade Emma, Emelie och Karin. När vi kom in i skolan så var det bara överväldigande. Alla dagar, timmar allt bara kom över en och man mindes allt. Benny kom fram till oss ochy gav oss varsin stor kram, han sa att han saknade oss något otroligt. Jag kunde inte hålla tårarna borta.

Luciatåget var fint som vanligt, Benny gör ett så bra jobb och alla ungar skärpte sig och var seriösa. Jag hade gåshud över hela kroppen och kunde inte sluta gråta. Jag höll Emelies hand och den värmde trots att vi båda satt och grät. När tåget var slut så gick vi runt och kramades med alla, det var som att vara hemma igen.

Det sista jag gjorde var att krama Benny och han sa, jag kommer verkligen aldrig glömma dig Moa. Då välde tårarna över och jag ville nästan bara gå därifrån och glömma allting en aning. För man vill inte vara ledsen för något man inte har kvar längre, jag kommer aldrig ha det där igen. Men det hindrar inte tårarna.

När jag satt på tunnelbanan tittade jag ut genom förnstret och grät hela vägen till skolan, jag visste inte vad jag skulle göra. Skärpte till mig lite tills Elise frågade hur det var. Då brast det igen och hon tröstade mig. Men hur ska hon kunna förstå, det är nästan en omöjlighet. Stannade bara i skolan ett tag för jag var klar med datorkunskapen så jag fick sluta tidigare.

Åkte till söder och gick runt där och uträttade lite ärenden som julklappar. Kändes kanske bra och jag åkte tillslut hem till Annie där jag satt tills jag gick hem, åt middag och hamnade här vid datorn. 

Jag kollade även klart på filmen Perfume. En fruktansvärd film men ändå komisk. Slutet var värst och jag kunde nästan inte låta bli att skratta mitt i bisarrheten. Är man över femton så är den i alla fall sevärd och sjukt fantasifull. Kanske inte alls i allas smak men se den i alla fall. 

Puss.  

Kommentarer
Postat av: ellen

men oj att du kan sakna så mycket!
känslosamma människa

2007-12-13 @ 21:48:04
URL: http://LNLN.blogg.se
Postat av: Anonym

pöps

2007-12-14 @ 00:32:12
URL: http://elinr.webblogg.se
Postat av: moa

aa det är helt sjukt.
du kommer kanske att förstå sen.
puzz

2007-12-14 @ 19:59:49
URL: http://moaj.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0