2 december

Hejsan!

Lördagsmorgonen började ganska perfekt. Eftersom jag somnade så tidigt på fredagen så vaknade jag halv tio och var pigg, helt utvilad. Snabbt satte jag bara på mig mjukiskläder och tog en promenad hem till Emma. Tillsammans gick vi upp till högdalen för att simma. I omklädningsrummet träffade vi Maria som vi inte sett på ett tag. Hon hade varit och tränat på gymmet och vi stannade och pratade med henne en stund. 

Simningen gick jättebra, en kilometer simmade vi som vanligt. De första trettio längderna simmade vi i ett ganska lagomt tempo men ökade sedan på de tio sista. När man klev ur bassängen så kändes det som att man var helt sladdrig. Det är det som är det fina med att simma, man blir så genomtränad utan att det är alltför jobbigt. Emma och jag var glada och duschade ganska snabbt. Sedan gick vi till caféet i Högdalen som präglas av söta tantet i åttio års åldern. En macka och en latte blev dagen frukost och lunch. Det är så mysigt med café frukost och vi hade som vanligt väldigt mycket att prata om. Det är det som är det fina med simmning, man kan umgås samtidigt som man tränar. 

Emma skulle till sin skola för att hjälpa treorna med någon teater grej men innan hon åkte dit så gick vi till konsum och köpte pepparkaksdeg till ett blivande pepparkaksbak. Jag köpte även vax för att min kära mor skulle kunna vaxa mina ben när jag kom hem. Emma åkte iväg och jag tog tunnelbanan hem istället för att gå eftersom att min väska var väldigt tung och otymplig. 

När jag kom hem var mamma och pappa precis på väg ut och hade inte alls intesse av att vaxa mina ben. Så jag tog fram mammas Silk-epil som jag brukar bli otroligt aggresiv av, men den här gången gick det bra och jag kände mig så fräsch efteråt. Då tog jag en dusch och la i en hårinpackning som jag gick runt med ett tag medans jag pratade med Elinor på telefon. Hon hade glada nyheter att berätta som hon inte alls nämnt i skolan i fredags så jag vart så glad för hennes skull. 

Hur fräsch som helst klädde jag sedan på mig och tittade på Oceans twelve med min kära bror. Jag måste säga att det inte riktigt är min filmsmak men att den är sevärd. Så fort filmen var slut så var middagen klar så vi åt tillsammans. När jag var klar så gick jag direkt hem till Emma. Hemma hos henne var hon och Petter, så jag satte genast igång med pepparkaksbak. Det slutade med att jag tröttnade och Emma och Petter stod och bakade och Emma lyckades bränna de två första plåtarna. 

Annie, Elin och Hilena droppade in och Hilena tog över baket. Den här gången blev inga pepparkakor brända och vi föråt oss nog en del. Kokade kaffe och pratade som vi alltid gör. Fast den här dagen hade vi så mycket att prata om att vi knappt visste vart vi skulle börja. Halv två gick Hilena och Elin hem till sig och Annie och jag stannade hos Emma. Vi bäddade hennes föräldrars säng och kröp ner där. Somnade ovanligt sent men vaknade ändå i hyffsat skaplig tid. 

Glad första advent och god jul sa min pappa när han ringde och undrade när jag skulle komma hem. 

Vi åt frukost och Emmas bror och hans kompisar vaknade lite senare en oss kom också upp och åt. Mackor och en massa kaffe. Det var trevligt och jag gick tillslut hem till mig där jag nu sitter ren och fräsch i min stora skjorta. Jag funderar på att ringa Emelie snart eftersom att vi pratade om att ses lite idag. 

Jag borde kanske plugga lite också, och ringa Elinor. 

Men puss i alla fall.       


Kommentarer
Postat av: Emma

Alltså Moa, när somnade ni?
för jag sov liksom typ vid ett eller två eller så

2007-12-03 @ 21:04:40
Postat av: moa

hilena och elin gick ju vid halv två?
sista gången jag kollade klockan så var den fyra.
men jag vet inte.
puss.

2007-12-04 @ 20:40:01
URL: http://moaj.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0