20 december

Hejsan.
Nu är det alltså bara fyra dagar kvar till julafton. Det är ännu riktigt mycket jag har att fixa, men hoppas på att kunna klara av allt det idag. När jag vaknade idag så kände jag verkligen att det var jullov. Ett lugn spred sig liksom över mig. Om jag inte ville så behövde jag inte gå upp. Nu ville jag ju det för att jag skulle hinna springa och duscha innan Martin kom hem från sin avslutning. Så jag gick upp vid nio i alla fall har nyss sprungit 4 km på mitt rullband och tagit en iskall dusch på grund av att det inte finns så mycket varmvatten i vårat hus efter att någon har badat. 

Denna någon är alltid lillebror men vi får väl ta och unna honom det nöjet att bada varje dag. Så fort han kommer hem så ska jag bara kasta i mig lite frukost och så ska vi bege oss till stan och fixa de sista julklapparna och köpa ingredienser till vårat julbak som vi ska göra idag. 

Igår var jag med Emelie, Henke, LauraAnnie, Elin och Hilena i sturebyskolan. Det vart en känslosam stund för Elin och det slutade med att vi gick hem till mig, åt lite middag och sen fastnade framför teven. 

Resten av dagen igår ägnades åt att gå på min julavslutning i förorten. Det var något helt annan än det gulliga i stureby som man är van vid. Beatbox och gangsterrap vart temat för morgonen. Åkte hemmåt med Erik och Johannes men skiljdes från dom i Slussen, för att sen komma hem springa 4 km och tappa upp vatten i badkaret. Göra en varm ansiktsmask och bli jättefräsch. Man blir så fasligt dåsig av att bada så jag satte mig tillrätta för att kolla på en film. 

Det vart filmen Something's gotta give, eller Galen i kärlek som den heter på svenska. Jack Nicolson spelar alltid bra och det här var en sån film som man vill titta på med sin mamma men kanske inte är fullt så road av själv. Men jag hade i alla fall en trevlig stund med mysig film och tända ljus. 

Nu ska jag ta lite frukost, försöka lindra min hosta och vänta på att Martin kommer hem. Han ringde nyss och sa att han snart var hemma. Måste även skriva en lista på allt vi ska köpa. 

Puss!  

Kommentarer
Postat av: Linn

Hurtbulle! :)
saknar dig redan

2007-12-20 @ 18:35:07
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: moa

hurtbulle kan du vara själv!
saknar dig med.

2007-12-20 @ 21:38:02
URL: http://moaj.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0