21 december

Hejsan.

Igår så var det en mysig kväll. Familjen åt en god middag, lillebror hade till och med en vegetarisk dag så han åt mat med mig. Jag gjorde en jättestor fruktsallad till efterätt som vi alla åt framför teven. Sen fastnade jag i en fotölj med brasa och tända ljus. Då säger Joel att han och Jocke kommer förbi en stund. Så de kom ovanligt fort. Roliga skämt är min grej.

Jocke la sig och kollade på Star Wars och Joel och jag började titta på Natural born killer. En film av Quentin Tarantino. Hans filmer har en förmåga att blanda olika sätt att filma, varva tecknat och otecknat och bara vara allmänt skumma. Denna film var inte ett undantag. Den handlar om två lovers som massmördar, deras resa genom USA när dom tar sig fram genom att mörda människor. Ibland tyckte jag bara att den var ganska komisk och det var svårt att ta det seriöst eftersom att den är så märklig och galen. Men det hände någonting precis hela tiden och det gör den sjukt sevärd.

image7


Jag tog tunnelbanan till Slussen och satt ute i det fina vädret och väntade på Elise som jag skulle ha sällskap med hem till Elinor. Bussresan tar ju en stund men den vart verkligen mysig, jag och Elise pratade på om allt som hänt sen sedan vi sågs och solen låg på och vädret var helt underbart. Väl framme i Älta så gick vi på Konsum för att sedan börja gå mot Elinor. Hon mötte oss på vägen och vi gick dit och bakade en chokladkaka. Det var så länge sen jag var med Elinor och jag har verkligen saknat att prata med henne. Vi bestämde att lovet kom perfekt och att vi skulle ses mera närmaste veckorna.

Vi tog med oss kakan och Vera som också hade kommit och åkte hem till Fia. Sjöng för henne och fikade med te och kaka. Fruktansvärt mättande och mysigt. Tog bussen och tunnelbanan hem och hoppade av i Stureby för att få lite luft och motion eftersom jag nästan mådde illa av chokladkakan.
 
Fick söta sms av Elinor och vart glad, blir dock lite nerslagen när jag ringer ett samtal idag och inser att jag saknar en gammal vän så fruktansvärt mycket men det känns inte riktigt som att det är besvarat. Jag hoppas i alla fall att hon vet att jag saknar henne och att hon är välkommen tillbaka om hon någon gång skulle vilja, fast nu har hon gått vidare. Jag älskar dig.

Puss

Kommentarer
Postat av: Emma

åå moa vad ledsen jag blev av det där

2007-12-22 @ 19:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0