22 december

Nedräkningen har börjat och jag är mer peppad inför jul än någonsin. Det är stämning i huset och det är nästintill olidligt varmt av alla brasor och tända ljus.

Idag vaknade jag av mig själv innan tio och gick upp, klädde på mig packade simväskan och åkte till Högdalen. Emma satt redan och väntade på mig vid simhallen. I omklädningsrummet träffade vi Maria, som vi nästan alltid gör när vi är och simmar.

Vi klarade av att simma hela 2 km och när vi gick upp var vi både hungriga och trötta så vi tog en promenad hem till mig och drack grönt te och åt gröt. Kändes ändå lite juligt. Pratade om allt man måste prata om och hade en trevlig stund. Jag hade inte träffat Emma på ett tag så vi delade med oss av våra tankar och känslor och hon är så bra så bra.

Tillsamans gick vi tillbaka till Högdalen och jag köpte en present till Linn. Gick hemmåt och när jag kom hem la jag mig och titta på filmen About Schmidt med Jack Nicolson i huvudrollen. Den handlar om en man som nyss gått i pension och hur han får insikt när hans fru dör och hans dotter ska gifta om sig med en man han inte direkt tycker hon ska ha. Han skaffar sig även ett fadderbarn som han skickar bisart detaljerade brev om hans efter tragiska liv till. En sexårig pojke som bor i Tanzania. Inte direkt höjdar filmen, men kunde absolut roa en eftermiddag då man är sjukt slut i kroppen.

Till och med doggyn är i julstämning. Emma han bara komma innanför dörren när hon utbrister att hunden verkar vara jätteglad. Kanske är det för att hon inte behövt gå till dagis på ett tag och är tacksam för allt hon har.

Bra där.

Middag och julstämning väntar.
Ha det vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0