5 december

Hejsan !

Vissa dagar är bara lite bättre än alla andra. Idag har varit en sådan dag, man vet inte riktigt vad det är som gör det. För det bara är så att humöret är lite bättre än andra dagar. Åh jag älskar såna här dagar.

Fast veckan hittils har kanske inte varit så himla underbar. Måndagsmorgonen sög verkligen och jag var bara trött och sur på att det spöregnade och var allmänt otrevligt. Dessutom var träningen jobbig, fast parakron med Martin gick bra. Vi var taggade till tusan och sånt är alltid bra. Tog igen segheten med att träna extra fokuserat på tisdagseftermiddagen och strechade lite själv istället för att sluta tidigare. Min splitt har blivit mycket bättre och jag har nästan precis mindre än fem centimeter kvar vilket känns jättekul. Äntligen har allt slit gett resultat.

Men idag onsdag så har allt bara flytigt på och varit mysigt. Det började med att jag gick upp och sträckte på mig och kände mig utvilad. Jag somnade ganska tidigt kvällen innan och det lönar sig alltid. Jag satte i alla fall på mig mjukiskläder och sminkade mig knappt. Packade ner dagens kläder i väskan och tog bussen till Fittja. På bussen började jag läsa en ny bok som verkar jättebra och intressant. Snabba cash heter den och många har rekomenderat den så jag tänkte ta mig tid att läsa den nu. Utan skor och med benen i kors satt jag och läste hela bussresan som gick ovanligt snabbt.

Väl framme i hallen så skulle vi värma upp själva för Sugra skulle på möte. Men som på beställning kom Sugra ändå och höll i uppvärmningen som idag bara skulle innehålla ettorna eftersom tvåorna gjorde nationella i matte. Så dagens uppvärmning vart inte alls lika hård som vanligt och det kändes bra eftersom jag har en sträckning i mitt baklår som besvärar något fruktansvärt. 

Dagen till ära skulle vi även ha lindans med en av de fem bästa lindansarna i världen. Hon heter Molly och var så gullig och snäll så man bara ville krama henne. Hon lärde en en massa saker och var uppmuntrande och peppande. Dock vägdes det upp med att vi hade trampolin med Thierry. Men jag var pepp och taggad så jag gjorde i alla fall mitt bästa och försökte att inte bry mig så mycket om att han inte tyckte att jag var bra.

Vid ett tillfälle sa han att det var bättre och då blir man så himla glad, vilket är ganska trist eftersom att det inte riktigt spårrar en att kämpa hårdare. Vissa metoder fungerar kanske bättre på vissa, men jag blir mest nere när man bara får en massa kritik. Idag hade jag i alla fall någon slags motståndsvägg som gjorde mig oåtkomlig vilket gjorde att jag kämpade på och var glad hela träningen. Sprang och duschade och hann som vanligt med tolvbussen. Vi åt mat i skolan och gick för att ha samhälle. Jag och Martin redovisade vårt arbete om feminism som gick hyffsat bra. 

Matteprovet var lätt och jag kände mig jätteduktig när jag gjorde klart det och insåg att det verkligen hade gått bra. Alla blev klara med provet långt innan matten hade slutat så jag gick med Linnea och köpte en kopp kaffe. Vi satte oss en bit bort från alla andra och pratade om en massa roligt. När jag sen gick tillbaka till klassen så låg Erik och Johannes inmysta i Elins knä. Så jag la mig också där och tillslut hade hela klassen kommit och lagt sig i en romantisk och mysig hög. Vi skulle ha engelska och i samförstånd med Lotta så bestämde vi oss för att ha redovisningarna ute i korridoren liggande i en hög. Alla myste och pillade i varandras hår och mysfaktorn var högre än någonsin. Det är sånna stunder som man älskar cirkusklassen så otroligt mycket. 

Jag och Moa tog bussen hem, det börjar bli lite av en tradition en otroligt mysig sådan. Vi satte oss längst bak och tog av oss skor och jackor och pratade hela vägen. Längst bak är det alltid så himla varmt och skumpigt så när vi klev av så var vi båda lite smått illamående och det var skönt att komma ut i friska luften. Vi tog tunnelbanan och jag hoppade av i Bandhagen medans Moa åkte vidare hem till Enskede. 

Väl hemma har jag bara hunnit äta middag och skratta åt en julkalender som min mamma gav mig idag. Det var en chokladkalender med på något mystiskt sätt så har de glömt lägga i choklad. Det var visst någon som tyckte att jag inte skulle äta så mycket choklad. Bra är väl det. 

Nu ska jag gå och göra en chailatte och mysa ner mig i sängen med en film eller kanske Snabba cash. 
Ha det så fint!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0