9 december

Hejsan!

Just nu är jag trött men varm och glad.

Jag gick upp vid tjugo i tio för att packa min väska och gå hem till Emma, tillsammans gick vi som vanligt till högdalen. Hon skulle iväg till teatern så vi skulle simma extra fort idag, en hel kilometer på 32-33 minuter är bättre än vi någonsin har simmat. Vi blir bara bättre och bättre. 

Eftersom hon hade lite brådis så tog vi ingen frukost fika utan jag åkte hem och gjorde gröt och en stor kopp chailatte och la mig i min säng och tittade klart på Half Nelson som jag började se i veckan. Half Nelson var en sånn film som jag tycker om. Började kolla på den med bror min men han tröttnade efter fyrtio minuter, för den var inte så humoristisk som vi trott och handlingen var ganska ohändelserik trotts att det hände en massa. En lugn film som lullar på i sitt eget tempo. Ryan Gosling har alltid varit en favorit skådis på grund av sin charm och jag vart verkligen inte besviken på honom den här gången heller. Filmen handlar om hans lite udda vänskap med sin elev, en flicka med trubbel i hemmet och många egna tankar. Han själv är en knarkare som inte har det så lätt. 

image4
Verkligen en film som jag rekomenderar.
 
Efter att jag sett klart på den så började jag kolla på Perfume en film om enman som har ett otroligt luktsinne och vill utnyttja det genom att kunna bevara alla dofter i alla tider. Har endast hunnit se en liten del av den men kanske skriver lite om den när jag sett klart den. Än så länge verkar det lovande och jag längtar efter att fortsätta titta.

Nu ska jag och min mor ta en promenad hem till Rhodiners för vi är bjudna på glöggfest så jag stannar nog där en stund, senare ikväll så går Love Actually på tv. Den filmen älskar jag av någon märklig anledning. Så Kevin kommer över för att hålla mig sällskap till den filmen. Det ska bli mysigt.

Puss och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0