Måndag hela veckan.

Såhär precis innan julafton så vill jag passa på att bryta mönstret.

Kvällen har tillbringats till filmen Måndag hela veckan. Eller som orginaltiteln lyder Groundhog day. 
Det är en film om en man vid namn Phil som jobbar som en reporter på en tv kanal. Han vaknar upp en dag och går genom hela dagen som en ganska dryg man som inte riktigt bryr sig om andra. När han vaknar upp på det han tror är nästa dag så inser han att det är samma dag som senast han vaknade.

Paniken ökar hos honom av att leva samma dag om och om igen. Men man börjar sakta se en förändrig i hans beteende. Han har tiden att testa allt han någonsin skulle vilja. För varje dag så vaknar han samma dag igen. Varje dag lär han sig nya saker och han har ju upplevt den dagen så många gånger så han vet exakt allt som händer.

Han förändras succesivt, sakta men säkert och tillslut börjar han få ite insikt på hur man ska bete sig för att människor ska uppskatta en maximalt.

I början av filmen upplevde han bara samma dag hela tiden och det vart lite uttråkande, men ju längre filmen led så fick man en bättre och bättre bild av Phil och började tillslut gilla hela filmen. Den tog sig ordentligt och jag uppskattade den mycket. Man fick en riktig tankeställare och jag tror att budskapet filmen vill framföra gick in i alla tittare. Vad mycket lättare det skulle vara att uppleva samma dag om och om igen. Då kan man ju rätta till alla misstag man gör vareviga dag.

Jag hade planerat att lägga upp en bild också, men det ser ut som att det inte fungerar.
Detta med filmrecentioner är inte på grund av dryghet. Det vill jag poängtera. Det är endast för min egen skull.

Puss


Kommentarer
Postat av: Linn

Alltså! Du måste bli filmreccencent (eller hur det stavas). Shiit du är grym, du får en verkligen att vilja se filmerna du beskriver. SUPER BRA!
Nu väntar jag på att du ska komma och lysa upp denna dag

2007-12-24 @ 12:26:09
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: moa

Fast det är ju det som är problemet, att jag gillar allt för mycket. Inte mycket till kritik om jag får erkänna.
Men du och julklappar gjorde min dag.
Tack darling.

2007-12-24 @ 23:41:38
URL: http://moaj.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0