17 november

Hejsan!

Gårdagen var slapp och det var ovanligt skönt!
Vi struntade i att åka till skolan innan mässan så jag sov till klockan halv tio. Då ringde en telefonförsäljare och väckte mig, men jag var pigg då så det spelade inte så stor roll. Det första jag gjorde var att sätta på en kanna kaffe. Eftersom jag hade god tid på mig innan jag skulle åka iväg. Jag tog en snabbdusch och kröp sen tillbaka till sängen med en stor kopp kaffe, en macka och några avsnitt vänner. 
Jag tog den tidiga bussen till mässan och fick därför hjälpa till att bära en massa grejer i väntan på att resten av klassen skulle komma, pratade därför lite med biträdande rektorn som är jättetrevlig. 
Vi körde vår föreställning utan några komplicationer och till allas glädje var Nilas där och hälsade på oss med ett leende. Det var kul att se att han mådde bra och man kände att det var trist att han slutade hos oss. Alla är som en del i klassen trotts att vi inte gått så länge.
När vi var klara med allt så fick vi pengar till lunch men alla åkte hem så jag bestämde mig för att ta en tur till gamla kära sturebyskolan och hälsa på. När jag kom dit så stötte jag först på Djuric han var jätteglad att se mig och jag kände mig som hemma. Jag gick sen och knackade på Andreas lärarrum och där var även Per, dom var glada och prata på som tusan. Andreas undrade om jag inte ville gå om och börja i stureby igen, det skulle jag inte banga på om jag ska vara ärlig. I stureby stannade jag i en halvtimme ungefär, ända tills Andreas skulle hem.
Då gick jag hem till mig och åkte till Högdalen med pappa för att handla. Det vart ekologisk choklad till fredagsgodis och den kalasade jag på med Martin och Hilena. Henne träffade jag i Högdalen och hon åkte med mig och pappa hem för att äta middag. Efter maten gick vi hem till Hilena för att mata hennes katter och sitta en stund vid hennes datorer och kolla på gamla bilder. Trevligt var det, men vi gick sen hem till mig igen. 
Joel och Jocke kom efter en stund och lite senare dök även Annie och Elin upp. Vi drack te åt lite lussebullar och lyssnade på Annies indiska musik och umgicks. Jocke somnade senare och tjejerna gick hem. 
När vi väckt Jocke gick även pojkarna hem och jag fastnade en stund vid datorn. 
Våra gamla stumfilmer roade mig ganska mycket men tillslut insåg jag att jag var tvungen att gå och lägga mig. 

Idag vacknade jag upp sent och åt en macka med juice, för ovanlighetens skull till några avsnitt vänner. Min bror hade skatat en stund men kom sen och joinade mig i mitt tittande. Vi vart lite sura för att alla skivor inte fanns där vi ville att det skulle vara så vi gjorde en storrensning och fick tillslut alla skivor i rätt fodral och hittade till och med en skiva som varit borta jättelänge. Det negativa var bara det att den var väldigt repig efter att legat i ett skåp ett bra tag så den hackar en del. Men lite av den fick vi i alla fall se. 
Jag tog sen en dusch och ringde till Lisa, tjejen som jag inte träffat på minst två veckor. Det går inte att säga hur mycket jag saknar henne och behöver henne. Vi pratade i alla fall en bra stund, det var både ledsamt och glatt. Jag saknar henne i alla fall. 

Om bara en och en halv timme kommer släkten för att fira min mor och far som har sitt gemensamma födelsedagsfirande idag. God mat och tårta ska det bli dagen till ära. Trevigt och bra. 
Senare ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, skulle vara mysigt att träffa Emma för hon var inte med igår. Sen vill jag såklart träffa Lisa också. 
Annars vill jag nog bara ta det lugnt. 
Tack och hej.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0