27 november

Hej!

Idag hade jag för en gång skull sovmorgon. En sådan lycka, jag fick gå upp klockan sju idag och det var samtidigt som min bror gick upp. Så mamma kokade choklad till oss som vi drack i samma fotölj framför teven. Verkligen det mysigaste sättet att börja en bra dag!
Jag packade ihop mina grejer och fick skjuts av mamma till bussen i högdalen. Den var en aning försenad och det var kallt så det var extra trevligt att sätta sig på bussen.
Bussresan tillbringade jag tillsammans med Harry Potter som jag så troget släpar runt på. Det gick ovanligt fort att komma till skolan och jag gick snabbt från bussen.

Linnea mötte mig i trappan och vi gick upp i korridoren. Pratade om lite allt möjligt tills jag skulel börja med matte. 
Idag var det så tradigt så jag vet inte vad, jag är redan klar med kapitlet för länge sen så jag gick igenom allt vi skulle ha till provet nästa onsdag, det känns som att jag kan det här nu. Trist att traggla samma saker hela tiden. 
Men matten var över ganska snabbt och vi hade samhälle, jag parade ihop mig med Martin på en grupp uppgift som vi fick och vi satte oss i biblioteket för att jobba. 

Lunchen är alltid dagens höjdare och det var det även idag. I min ensamhet gick jag sen till tunnelbanan som jag precis missade. Jag fick vänta i tio minuter men tillslut så kom jag i alla fall till cirkushallen. 
Tove är bland det sötaste som finns hade råkat tappa bort min mugg och ersatt sen med ett litet brev och en ännu finare mugg. Muggen kom ju fram lite senare men hon hade ett mycket dåligt samvete. 
Vilket hon verkligen inte hade behövt ha. Den nya muggen är mysigare och finare. Brevet fick mig nästan att gråta. 
Litet och välgjort, puss. 

Handståendet gick väl sådär men jag kämpade på i alla fall. Mitt i allt fick Elinor otroliga smärtor i magen. Jag sprang och fixade te och äpple som hon drack. Men det blev bara värre så hon åkte hem. 
När hon senare smsade mig fick jag veta att hon mådde bättre och det gladde mig mycket. Hon är så bra. 

Jongleringen var för ovanlighetens skull jätterolig! Vi skulle sätta ihop ett eget litet nummer som skulle innehålla lite olika trix, nivåer och olika bollar. Det var kul att göra och jag vart ganska nöjd med slutresultatet när vi senare fick uppträda dem för varandra. Alla var som vanligt mega kreativa och hade gjort jättebra. 

Impovisationen började med att vi uppfann våran egna lek i väntan på Walter. Våra rumpor tog rejält med stryk men det var roligt i alla fall. Annars så tog vi det lugnt och låg på varandra och slappnade av i olika övningar.
Jag och Moa kom bra överens och det var mysigt att bara ligga och lyssna till varandras andetag. Man blev lite småseg av att blunda i en hel timme så det var mycket passande med strech efter det. 
Magali var här idag så vi fick en ordentligt strech. Jag hade hela tiden internatkänslan och det var så mysigt. 
Mörkt var det ute också och allt kändes bara juligt. 

Jag duschade och klädde på mig och gick ensam till tunnelbanan. Jag missade precis den också, vad är det med tunnelbanorna idag. Men jag kom i alla fall till slussen vid klockan sex där jag mötte Emma för att tillsammans åka den sista biten hem. Hon hade varit och fikat och var positiv och glad, bästa tjejen. 

När jag kom hem fick jag mat och har precis avslutat en kopp glögg och inser att jag är så trött så jag skulle kunna somna på fläcken. Fast för att inte göra om samma misstag som jag så många gånger gjort så ska jag nog vara vaken ett tag till. För att kunna få sova lungt hela natten. 

Ha det fint. 
Puss.   


Kommentarer
Postat av: bästa emma

hahaha, ii telefonen i två timmar dårå:P

2007-11-27 @ 21:34:41
Postat av: moa

abooo, kanske ska ta och skriva en saga om det?!

2007-11-28 @ 19:29:26
URL: http://moaj.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0