29 november

Hejsan!

Jag måste verkligen få klaga på att jag det är trist att vara sjuk. Självklart finns det inget skönare än att ligga kvar i sängen ett tag till och bara läsa och dricka te. Men det finns så sjukt mycket måsten som ska göras att man helt enkelt inte kan stanna hemma en hel dag från skolan.

Igår kom jag till cirkusen och hade lite smått myror i näsan, men ändå pepp på att träna. Vi började uppvärmningen i vanlig ordning, men jag orkade ingenting. Sprang i sakta takt men gav upp efter ett varv Sugragång. Gick ut i omklädningsrummet en stund och drack vatten och kom sen tillbaka till det att vi skulle strecha ut kroppen lite. Bryggan gick konstigt nog bra även fast jag blev helt anfådd.

I måndags kände jag av att jag hade en förkylning på gång men jag hade hoppats på att den aldrig skulle bryta ut. Men ack så fel jag hade. Min hals känns stor och näsan kittlas. Akrobatiken gick verkligen sämst. En volt och jag var helt slut. Det är ingen idé tänkte jag. Tränarna är aldrig förstående ens lite granna när man mår dåligt så jag sa inget utan gick och gjorde lite te istället. Satte mig på trappan och tittade på mina klasskamratet som hoppade hopprep med Sugra. Det såg verkligen kul ut och jag hoppades på att orka vara med. Men med blodtrycksfall på blodtrycksfall så bestämde jag mig för att bara sitta resten av träningen.

Mina kära vänner var underbart duktiga på hopprep då Elin körde flickis,flickis och Erik körde sidvolt. Ni kan nog räkna med att se en del hopprep i våran nästa föreställning. Toppen att alla är så underbara och bra. Verkligen.

Linnea hade redovisning på jongleringen och parakrobatiken så hon hade lite tid över till skratta åt alla roliga snowboardpojkar som invarderat hallen. Alla i på tok för stora kläder, med mössor och tjocktröjor. Inte nog med att de var duktiga på volter så såg de ut som små mumrikar när de flög fram på tamblinggolvet. Verkligen ytterst roande i dessa trista förkylnings tider.

Jag gick och duschade och åkte till skolan. Allt var ovanligt bra och vi fick sluta tidigare från engelskan. Så jag åkte in till slussen och köpte en bok till min mor och en anteckningsbok till mig. En jättefin och snygg från Pocketshop. Hade fått rabattkuponger från filmfestivalen så det var där de användes. När jag var klar där gick jag och tog tunnelbanan hem där jag träffade Roberts pappa Stefan. Han var prataglad som vanligt och det är alltid trevligt med sällskap när man är på väg hem. Middagen vart klar så fort jag köpt med mig keso hem och den var mycket god, pappa hade lyckats igen.

Hilena skickade Emmas saga som hon skrev i sjuan. Den roade mig nästan precis hela kvällen. Helt klart dagens höjdpunkt. Ringde därför Emma för att byta några ord om livet. Mitt i mitt samtal med henne ringde Alexis och Emma sa att vi skulle höras imorgon. Så jag ringde upp Alexis och pratade med honom resten av kvällen. Jag borde ha lagt mig tidigare men man måste prioritera. Världens bästa Alexis. 

När jag vaknade idag mådde jag fortfarande dåligt så jag har stannat hemma, ska bara iväg till skolan en snabbis för att ha datorkunskap. Kommer aldrig bli klar med projektet om jag inte jobbar med det idag. Så det blir till att ta en alvedon, sätta på sig mycket kläder och åka iväg. 

Därför så får alla ha det bra. Jag är glad. 
Helgen blir nog jättelugn. Funderar på att inte göra någonting förutom att träffa Emelie en stund.  
Det var ett tag sen nu.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0