5 november

Natten var verkligen inte roande.
Eftersom jag var jättetrött så gick jag och la mig halv nio.
Klantigt egentligen, för jag somnade en stund och vaknade sen igen och insåg att jag var pigg.
Så jag läste en stund och satte mig vid datorn för att kanske bli tröttare,
så när klockan var elva så var jag tvungen att gå och lägga mig.
Och där låg jag, ända till klockan halv fyra och vände och vred mig.
Jag har en tendens att börja tänka på saker och sen inte kunna sluta.
Så det filosoferas lite för mycket när jag ska sova.
Därför hatar jag att försöka sova.
När jag vaknade klockan sex när radion sattes på så insåg jag att det bara var korkat och lönnlöst att gå upp och åka och träna med bara två och en halv timmas sömn.
Så mor min ringde och sjukanmälde mig och så sov jag till klockan nio.
Då var jag faktiskt jättepigg och kokade mitt krav och rättvisemärkta kaffe och åt gröt.
Allt detta till några avsnitt Vänner och det var roande.
Sen så åkte jag till skolan, den femtio minuter långa bussturen var det mysigaste på länge.
Det var ljust och svalt trotts att jag hade mycket kläder på mig.
När jag väl kom till skolan så möttes jag av Casper som glatt log och frågade hur lovet hade varit.
Efter att pratat lite med honom så gick jag till matsalen och hälsade på en glad Fia som berättade om Teneriffa där hon tillbringat sitt höstlov.
Hon var brun och ovanligt fräknig.
Elise var också där och berättade om Jokkmokk och pojkvännen.
Men ingen Elinor var där, hon hade tydligen gjort samma sak som jag och haft svårt att sova så hon kom runt klockan ett till skolan.
När jag kom upp i våran korridor så möttes jag av världens gladaste Mishan och den varmaste kramen på länge.
Jag insåg att jag faktiskt hade saknat dom lite.
Sen hade vi i alla fall svenska och engelska som flöt på som vanligt, vi fick till och med sluta lite tidigare på engelskan för att åka hem och fortsätta med uppgiften vi fått. Så jag tog tunnelbanan för ovanlighetens skull och hade det jättetrevligt.
Sen kom jag hem och ska plugga lite och kanske hjälpa bror min att skriva en historia i svenskan.

Kommentarer
Postat av: EMOS

det är synd om dej moa. men du, om man vill bli tröttare ska man inte sitta vid datorn för att då så aktiverar men hjärnan. puss

2007-11-06 @ 16:49:24
Postat av: moa

det är bra att du är kreativ tjejen.
nej jag borde kanske inte det. hjärta

2007-11-06 @ 21:23:37
URL: http://moaj.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0