1 april

Och så var våren här och vad allt känns mycket bättre. 

Sista dagen på lovet var underbar, jag ställde klockan på sju, trodde att jag skulle vara galet trött men det visade sig att jag inte alls var trött. Så jag steg upp, kokade en kopp te och satte mig i fåtöljen för att titta på tv. Familjen sov fortfarande så jag tänkte att jag kanske skulle sätta igång och göra våffelsmet. Sagt och gjort, jag gjorde två smeter och sen så började jag göra scones också.

Efter någon timme kom pappa upp och då hade jag precis blivit klar och suttit på ugnen. Så vi stoppade in sconesen och började grädda våfflor. Dukade fram allt möjligt gott och väckte resten av familjen. En mysig frukost åts och sen så skulle far och bror till landet. Eftersom vädret var så fasligt vackert så tänkte jag lite över vad jag skulle ägna dagen åt. Så jag bestämde mig för att åka med.

Otroligt oren, med lager på lager med myskläder så satte vi oss tillslut i bilen för att åka den timmen som det tar till landet. Väl framme var vädret precis lika bra där som hemma, så helt tossig som ett lyckligt litet barn begav jag mig ut i skogen för en springtur. Med TTA i lurarna som var länge sen så var det helt otroligt lätt och underbart skönt. I solskenet skruttade jag runt över stockar och stenar, tills jag tillslut kom tillbaka till vår stuga. Far och bror var nere vid sjön och fiskade så jag körde en blandning mellan styrka och kondition tills jag drack en flaska vatten och sprang ner till sjön.

Jag la mig på bryggan i solen och bara njöt. Tills familjen fick för sig att börja bege sig hemåt, då tog jag en promenad tillbaka och satte mig tillslut i bilen och åkte mot Stockholm. Emma har precis kommit hem från Barcelona så hon cyklade över till mitt hus för att tillbringa en tid på balkongen med te och en massa nya upplevelser att dela med sig av. En lugn och mycket mysig dag, perfekt avslut på lovet.

Dessa två dagar i skolan har varit med mig, allt känns så underbart fint. Allt har bara flytigt på. Jag har nya krafter och tar nya tag, yes.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0