18 april

Åh, den här dagen har ändå varit en av dom bästa på länge. Allt har bara varit så otroligt bra och fint.

Det börjar med att jag vaknar till fågelkvitter två minuter innan jag ska gå upp, inser då att jag drömt en dålig dröm som inte var sann, helt enkelt för bra. Då blir jag på så bra humör så jag går upp och duschar jättesnabbt och äter en ordentlig frukost i sällskap av min far.

På bussen orkade jag till och med koncentrera mig på min bok som var lätt och för ovanlighetens skull mycket mycket bra. Dessutom var vädret enastående och bara helt underbart. När jag kommer till skolan är vi bara sex stycken där och vi myser och leker lekar utan att börja bråka allt för mycket, äntligen.

På gympan så börjar det med att hela klassen får ett litet lyckorus och får för oss att leka burken tills Barbara är klar. Som vanligt är det på blodigt allvar och alla är sjukt seriösa, det blir alltid roligare att leka då. När vi sen börjar gympan så går det lätt och är skönt att springa och det är soligt och underbart. Johannes är rebellen och gör allt som han vill och allt är bara fantastiskt mysigt.

Elinor kom till lunchen och ordningen var återställd. När vi sen får veta att samhället är inställt för att Fehyas ska rädda världen så blir det ju inte dirket en sämre dag. Vi sätter oss ute med tvåorna och myser i solen. Tillslut utmanar Simon Johannes på en brottningsmatch som var ytterst seriös. Alla hejar på och de brottas tills båda två blöder och våra lektioner har börjat för ett bra tag sen. Allting avslutas med världens största och mysigaste kram av hela ettan och tvåan och allt blir bara allmänt blödigt och fint.

På teatern fick Johannes den behandligen han förtjänade, det vill säga en ordentlig massage av en massa snygga damer. Han kan helt enkelt inte uppskatta det mer. Vi fortsätter med radioprogrammen men jag somnar nästan i solen och blir småtrött.

Sen åker hela klassen till Kunsträdgården för att fixa ett litet mingel som visar sig bli ganska mysigt. Jag hade mina kära damer som yttersta stöd och det är allt man behöver. Tillslut åkte jag hem till mig med Mira och Moa för att laga mat, ha kalas med sjukt mycket glass och sås och rån. Det vart lyckat och jättemysigt.

Förutom allt detta så är Emma på väg hit nu och vill sova hos mig. Det får hon alltid alltid, så hon ska berätta allt när hon kommer hit. Jag peppar.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0