30 april

Hej.

Den här veckan har varit kort och skön. Bortsett från att vi började kvart över åtta igår och slutade fem. Men förövrligt så var den dagen mycket trevlig. Nationella måste jag erkänna kanske inte gick världsbäst, men jag får väl i alla fall hoppas på att det gick bättre än jag tror. Solen hade letat sig fram till oss så jag, Elin, Erik och Johannes solade en timma innan träningen utanför cirkushallen. Det kändes som sommar, varm asfalt och lukten av solkräm gjorde en helt galet glad och inte ville man in och träna i fyra timmar med det vädret.

Det var i alla fall tyngre än någonsin att börja träna igen, efter att ha varit sjuk i nästan två veckor. Det kändes som att varenda muskel i min kropp skulle dö av ansträngning bara när jag stog och jonglerade. Jag hade ingen ork över huvudtaget. Men när jag fått i mig lite frukt och vi skulle ha sista timmen handstående så gick det faktiskt ovanligt bra. Det tog mig nio månader att få ett "It's getting better" av Thierry. Men dom orden värmde mer än några andra, just på grund av att han aldrig sagt så i hela min tid på cirkusgymnasiet.

Idag har vädret inte varit lite slående som igår men ändå nästan kvävande varmt. Vi gick bara halvdag vilket var bästa någonsin. När jag kom till cirkushallen skulle vi ha uppvärmning som vanligt och jag orkade nästan ingenting, men tvingade mig igenom den halvtimmen som uppvärmningen var. Jag måste komma iform igen och bygga upp min kondition och styrka, för jag kommer inte orka någonting alls annars.

Resten av förmiddagen fixade vi klart de sista för våra images och till sist så redovisade vi. Men hann dock bara med tre redovisningar vilket var synd. Jag var med i Moas och den var jobbig och psykiskt krävande, men jag känner ändå att det faktiskt gjorde mig en aning starkare. För att stå där och visa hela sig själv, se sig själv i spegeln och veta att alla kan se det jag ser är bland det svåraste man kan göra i dagens samhälle. Utan det här sammanhanget så skulle jag nog aldrig klarat av det, men jag är glad att jag fick chansen att stå ut.

När vi slutade vi halv tolv så duschade jag och åkte in mot stan, mötte upp Emma, Linnea och Lisa och deras vänner vid Mariatorget. Det var lite kallt så vi passade på att åka till Linneas nya lägenhet som var helt underbar och jättesnygg, precis vid Mårtensdal så jag tog tvärbanan och mötte upp Martin i Gullmarsplan för att köpa kaffe och juice och åka hem.

Hemma kröp jag när i min säng till Hellosaferide och myste och småsov för att orka vara vaken ikväll, Valborg och jag är inte alltför pepp men det blir säkert en trevlig kväll.

Dö inte alla.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0