17 februari

Jasså, detta har varit min enda lediga dag denna vecka. Himla skönt att vila, eller vila och vila.

Gårkvällen tillbringades med familjen Rhodiner, Hilena och Annie. Melodifestivalentaggat a la Rhodiner var grejen nummer 1. När jag kom dit och slog mig ner i soffan så insåg jag att det var helgens grej med Melodifestivalen, vad har folk på sig, utvärderingar av alla låtar och mycket mysigt.

När helgens Melodifestival var slut då var det dags för inspelningen av Eurovisionsongcontest från 2004. Ett jäklans disco, dans och sång. Jag var inte riktigt lika påläst som de andra damerna men hängde ändå på.

Efter en stund så kom Emma och gjorde oss sällskap. Vi stannade inte så länge utan gick hem vid tolv, jag var helt galet trött efter veckan. När jag kom hem var jag lite småkrasslig och trött så jag somnade direkt. Gud va skönt att sova tänkte jag och ställde klockan på tio, jag ska väl inte sova bort hela dagen.

Men så vart det inte, jag vaknade klockan åtta och var klarvaken. Det gick inte att somna om hur mycket jag än försökte. Så jag gick upp och hjälpte pappa med våran söndagsfrukost. Idag vart det en traditionellgrötfrukost med dinkelgröt, frukt, kaffe, färska mackor och en massa annat gott. Mätt och belåten gick jag sedan ut på en timmes rask promenad med min Far. Mamma och Martin var också med, men på grund av Martins onda ben så vek de av efter halva biten. Vädret var varmt och skönt och fåglarna kvittrade.

Jag och pappa åkte sen till Högdalen och hyrde film och handlade mat. Jag älskar att gå i mataffärer och jag blir bara underbart glad och vill köpa allt jag ser.

Så fort jag kom hem värmde jag nyponsoppa med soyayoghurt i och skivade upp en appelsin med kanel på. Detta avnjöt jag till den fina filmen Tala med henne, som jag hyrt. Den var fin, läs mer om den i förra inlägget.

När jag sett klart filmen gick jag ner för att springa, jag hade energin till det och jag kom 9 km. Det kändes bra och en dusch har aldrig suttit så fel. Nu är jag slapp och seg och hoppas att vackra damer kommer och gör mig sällskap denna kväll. För imorgon är det upp tidigt igen och repa, just nu är jag kanske opepp. Men det blir nog bra.

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0