2 februari

Gårdags kvällen avslutades helt perfekt när jag fastnat vid Fjärilen i glaskupan och valt att inte åka på cirkusfest.
Så från ingenstans kommer Emma, som varit borta hela veckan och mycket saknad. Underbart mysigt att få prata om allt, dricka te, titta på Vänner och planera våra liv i almanackor. Jag tog sedan en promenad med henne för att få lite luft så hon skulle slippa vara mörkrädd. Jag somnade så fort jag la huvudet på kudden och vaknad pigg klockan nio.

Så jag gick upp, duschade fixade till mig och åt frukost. Sen åkte jag och Lillebror till Slussen där vi mötte mormor, Linn och Elias. Det var nämligen dags för mormors egna dag som vi gav henne i julklapp. Hon var som ett litet förväntansfullt barn och pratglad som vanligt.

Vi tog bussen till Kaknästornet, åkte upp där och åt en underbar brunch. Trevligt och en vacker utsikt. Mormor var mycket mycket nöjd när vi lite senare åkte till Slussen köpte fika och åkte hem till hennes lägenhet i Finntorp. Där fikades det och tillslut gick jag, Linn och mormor ner i hennes källare och fann att denna var en guldgruva av kläder, skärp, skor med mera. Det vart min tur att vara ett lyriskt barn.

Jag och min bror åkte med våra kära kusiner hem och tillbringade kvällen där. Eller jag och Linn gick hem till Hilda som lagat en underbart god vegetarisk lasagne. God mat, trevligt sällskap med söta tjejer, prat och mys. Senare kom det fler folk och stämningen var god.

Tack Linn för en underbar dag.
Hjärta.

Kommentarer
Postat av: Elin

en inte så cirkusig cirkusfest, dock. hoola-hoop.

2008-02-03 @ 19:20:12
URL: http://elinr.webblogg.se
Postat av: moa

jadu, vad ska man säga.
det var ändå korkat att dra dit polisen, cirkus riskerar att bli vräkta.
anuz.
men det var inte enbart erat fel så.
puss

2008-02-04 @ 18:30:41
URL: http://moaj.webblogg.se
Postat av: Linn

Du gjorde kvällen underbar och alla älskade dig :)
saknar dig, vill du ta en fika någon dag?

2008-02-09 @ 21:56:56
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: moa

Jaa det är klart jag vill!
det är helt galet, jag har inte träffat dig på en vecka och jag saknar dig redan!
åh hjärta!

2008-02-10 @ 10:16:09
URL: http://moaj.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0