3 februari

Det känns som att den här dagen har varit hur lång som helst, jag har inte lämnat mitt hus en enda sekund. Jag borde kanske ta att gå ut en liten stund, det skulle bara göra mig gott.

Efter att världsbästa Alexis uppehållit mig i telefon en stund så somnade jag som ett barn. Jag vaknade idag klockan halv tio och hoppade ur sängen. Pappa hade suttit igång ett American pancakes projekt som vi skulle fullfölja med alla dess tillbehör. Så brunchen blev amerikanska pankakor med jordgubbar och keso. Underbart gott!

Jag har inte tränat något på hela helgen så det var dags att springa lite nu på söndagen, pankakorna sat lite små snett sådär och jag mådde inte allt för bra under tiden som jag sprang, men med viljestyrka kom jag i alla fall 6,6 km. En välförtjänt dusch, ansiktsmask och renligheten själv. Jag satte igång att baka ett frukt och nötbröd jag och min far velat prova länge.

Det visade sig att degen var som en nyttig yoghurt frukost så den åt jag glatt, men jag fick ändå ihop två underbart fina limpor, som smakade helt ljuvligt. Det blir traditionen varje helg, ja tack säger jag och pappa.

Sedan fastnade jag framför Art school Confidential som jag bara kollade på med ett halvt öga medan jag drack te och tog det lugnt. Det vart så som kvällen såg ut. Jag hamnade här vid datorn och har ingen lust alls att gå till skolan imorgon, varför inte ha lov nu?

Jag har fastnat med Lars Winnerbäck och det gör mig inte gladare, verkligen inte.
Ryck upp dig nu tjejen.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Linn

vadå iallafall? hallå tjejen, 6,6 kilometer är längre än vad de flesta skulle orka, puss på dig!

2008-02-09 @ 22:00:05
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: moa

Men jag fick verkligen tvinga mig själv till det.
men det gick ju.
pusspusspuss

2008-02-10 @ 10:17:31
URL: http://moaj.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0