1 januari

Gott nytt år!

När jag somnade inatt så hade jag så himla mycket att säga, verkligen. Men nu är jag ganska tom och bara trött. Ska försöka summera alla händelser för att komma ihåg det.

Hela dagen tillbringades med familjen, vi åkte till farsta och köpte lite nya kläder. Panik inhandling såhär innan nyårsafton. Köpte ett linne och en jacka att ha över. Vi åkte hem och fixade oss innan i åkte hem till Fredrikssons. Där möttes jag av Fredrik, Jessica och Rebecka. Lite gammalt gnabb försvann när vi pratat en stund om livet och kärleken, så det kändes jättebra. Jag ville inte fira in det nya året och vara osams med en av mina bästa vänner. Så det kändes befriande.

Vi åt middag tillsammans och satt en stund inne på Jessicas rum och pratade om allt som händer. Men jag var tvungen att åka ganska tidigt. Så mamma skjutsade mig till Emma där hon fick ett par strumpbyxor som jag hade haft med mig. Vi gick hela vägen till Älvsjöstation för att vi missade bussen vid Örbyskolan. Men det var ändå skönt med en promenad. Vi tog pendeln till Kungsängen för att mötas av en glad Karro som följde oss hem till Sara där det var fest.

Det var trevligt men jag var mest med Emma, på tolvslaget så fick jag ge henne en stor kram för att fira att vi börjar vårt 14e år tillsammans. Det betyder så otroligt mycket. Det känns som att det var igår som vi firade tio år som bästa vänner och helt plötsligt är det fjorton år. Det är bara helt sjukt.

Det slog mig att jag saknade att vara med min familj, för det betyder också något. Jag blev nästan lite gråtfärdig när jag sa Gott nytt år till pappa. Älskade familj.

Precis innan tolvslaget ringde jag även till Emelie och fick höra hennes ljuva stämma och önska henne gott nytt år, det gjorde mig jätteglad.

Emma och jag åkte hem precis efter tolvslaget och var på resande fot i tre timmar. I T-Centralen mötte vi upp Annie, Elin och Hilena och jag insåg att jag verkligen hade velat fira det nya året med dom vid min sida. För de har alltid alltid funnits där, Annie och jag firar 15 år, Elin och Hilena firar jag 10 år tillsammans med. Det är det som betyder något.

Vi tog tunnelbanan till Gullmarsplan där vi möttes av en massa Sturebyfolk som var glada och trevliga. Jag vart glad även fast Annie ville åka till Gubbängen på fest så bestämde vi att det var viktigare att vara tillsammans den här natten. När vi tagit tunnelbanan och hoppat av i Stureby på grund av vagnfel så gick vi hem. När vi kom innanför dörren så slogs jag av alla känslor som jag kännt. Kanske en överdrift men allt kändes bara så fel och jobbigt. Men med hjälp av myskläder, mina allra bästa vänner, godis, te, chips och prat så lyckades jag bli lite gladare.

Vi fastnade i mitt vardagsrum ända till klockan sex för att vi gick igenom det gångna året, vi har klarat av att hålla ihop i ett helt år till. Med en massa prövningar, men ändå så satt vi där tillsammans.

Tillslut somnade jag sked med Emma och Annie i min säng med Hilena och Elin på en madrass på golvet.

Lyckligt.

Kommentarer
Postat av: Linn

Svar: Igen och igen, jag bytte till Catte och Hildas klass för exakt ett år sedan.:)

Ja verkligen vi måste träffas massa, massa.
Jag blir helt tårögd.
Men du ska veta att jag känner på samma sätt. Vi ska aldrig tappa kontakten. Aldrig!
Älskar dig storkussen

2008-01-01 @ 21:27:00
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: Linn

Har du något bra tips på vad man kan laga för mat under kuren?

2008-01-02 @ 21:23:21
URL: http://Holmlinn.blogg.se
Postat av: Linn

Okej tack hjärtat

2008-01-03 @ 10:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0