13 januari

hejsan!

På något märkligt sätt så har den här helgen varit krävande fast den egentligen inte borde ha varit det.

Fredagkvällen tillbringades på en resaturang vid namn Hermans. En vegetarisk och hälsosam buffé som innehöll allt gott man kunde tänka sig. Sällskapet var bättre än någonting annat. Det bestog av mina allra bästa damer i hela världen. Allihopa samlade på ett och samma ställe. Vi åt, skrattade och pratade, tog igen tid som vi förlorat. Vi åt så mycket mat så Emma och jag nästan höll på att dö. Jag hade inte ätit så mycket mat på väldigt länge så det kom lite som en chock.

Vi tog en promenad från Hermans i Slussen hela vägen till Gullmarsplan där vi tog tunnelbanan till Stureby för att gå lite till. Det kändes som att det behövdes efter all mat och det var skönt att få lite luft. När jag kom hem vid halv elva så somnade jag som en stock. Helt galet vad trött jag var efter en skolvecka.

Klockan tolv den natten så väcktes jag av Kevin som ringde. Förvånad men glad pratade jag en stund med honom om att ses i helgen och var han gjorde och lite sånt. Jag somnade om direkt och när jag vaknade så undrade jag nästan om jag verkligen pratat med honom. Men det visade det sig att jag hade gjort. 

Jag vaknade tidigt och var jättepigg. Inte konstigt det eftersom jag sovit i elva timmar. Jag gick upp och sprang 4 km på rullbandet för att komma igång och springa av mig lite energi eftersom jag skulle sitta i en bil hela dagen. 

Familjen packade in sig i bilen och började resan mot Jönköping och lille Albins dop. Det sötaste barnet jag sett på länge och Tobbe var den stolta fadern. Jag vart glad över att vara där men vi hade ju många timmar hem så vi stannade bara till halv åtta. På vägen hem så lektes det bil och gissningslekar.

När jag kom hem vid elva så ringer jag Hilena som säger att hon vill ta en promenad. Jag ställer upp och det slutar med att vi står med packade väskor och väntar på resten av våra damer vid Sturebys tunnelbana. Kaos i sin rätta benämning, men stämningen lättade lite efter en stund när vi hamnat i Elins källare, visa fått i sig lite mat och alla var rena och hela.

Lisa och jag pratade oss till sömns om livet och det vi tar för givet och somnade inte förens sent. De andra sov som små änglar och vi sov till klockan tio. Vädret är så vackert och det var skönt att ta en promenad hem. Så nu är jag ren och fräsch och har en ansiktsmask och ska snart gå ut eller åka och ta en fika.

Ha det vackert.

Kommentarer
Postat av: Linn

svar: Jag har väldigt gymnasiepanik, men det slutar som det slutar förhoppningsvis rätt och bra :)
Och hur kan man vara bättre än den som är bäst?

2008-01-14 @ 19:18:08
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: Linn

Jag vill fika med dig någon dag

2008-01-14 @ 19:31:14
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: elin

kaoshelg, kaoshumör. oj

2008-01-14 @ 20:21:16
URL: http://elinr.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0