27 januari

Åh vädret åh vädret.
Persiennerna är uppdragna och mitt rum är ljust och skönt.

Denna helg har gått väldigt fort, en sådan tur för mig att jag ska ha studiedag imorgon så det blir lite längre. Jag har tänkt att göra en massa viktiga saker men jag lovar att jag bara kommer göra hälften.

Lördagskvällen tillbringades i Annies hus med Hilena. Mycket slappt och trevligt, jag hade varit så smart så jag tagit cykeln sisådär en helt vanlig kväll i januari. Halt är inget för mig, bara töntar som halkar. Men sagt och gjort så åkte jag från Annie för att ta en tur till stureby och möta Lisa som skulle bli mitt sovsällskap för natten.

Sommarkänslorna kom över mig och jag var lyckligaste tjejen för att få cykla igen. Det kändes som att jag myss lärt mig, det var verkligen en ny upplevelse. Så när självförtoendet var på topp och jag började slappna av på cykeln så händer det som inte får hända, bakhjulet åker åt ett helt annat håll en vad jag vill och jag åker med cykeln över mig några meter på magen tills jag stannade och kastade mig upp för att inte bli överkörd av en förbipasserande bil.

Då hade jag ju en sån himla tur att kedjan hoppat av, mitt ben värkte och styret satt åt fel håll, förövrigt klarade jag mig bra utan några allvarliga skador. Idag vaknade jag upp med ett gulblått märke på benet som inte är allt för snyggt kan jag lova. Men jag ska inte klaga.

Jag fick fortsätta cykelturen i alla fall och kom tillslut till stureby där Lisa mötte mig och jag följde med hem till hennes klasskompis för att hälsa på Filip som också var där. Träffade en massa gamla sturebyare och några andra människor. Jag och Lisa gick hem ganska tidigt och somnade direkt.

Nu på morgonen har vi ätit frukost, sovit lite till och sen gick hon hem. Mor och far åkte och hämtade Leia från sjukhuset där hon har fått tillbringa helgen. Kära lilla doggy, bli frisk nu. Eller så frisk som du kan bli.

Jag sprang 6,1 km, duschade och har gjort en ansiktsmask. Allt är glatt men jag är lite seg.

Ikväll skulle det vara mysigt att träffa Kevin. För det var längelänge sen.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Elin

du är en galen kvinna.
först störta av cykeln, sen springa 6,1 km. galet.

2008-01-27 @ 16:02:37
URL: http://elinr.webblogg.se
Postat av: moa

men elin, vill du ta en fika imorgon när ni slutat.
jag och linnet har studiedag och skulle vilja fika. vihörshörs i alla fall.
pusspuss

2008-01-27 @ 18:17:55
URL: http://moaj.webblogg.se
Postat av: Elin

jag är förmodligen på.

2008-01-27 @ 23:22:41
URL: http://elinr.webblogg.se
Postat av: Linn

Och tjejen är på barnkanalen :D

2008-01-29 @ 16:15:42
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: Linn

Men stackars leia. Mår hon bättre nu?

2008-01-29 @ 16:27:54
URL: http://holmlinn.blogg.se
Postat av: Anonym

Jadå, jag hoppas hon mår bättre.
Jag håller tummarna, för hon är väldigt sjuk.
usch.

2008-01-29 @ 21:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0