31 januari

Allt som vädret förändras, ändras mitt humör.

Balett-timmen var nog det sämsta hittils. Jag måste erkänna att styrkan inte heller var så kul, men med lite hjälp av Elise med ett lika lågt humör som jag så lyckades jag överleva. När man är två som inte orkar och inte vill så går det faktiskt lättare. Allt blir lättare när man är två.

Vackert väder och en halvtimme utomhus så fick vi i oss lunch och allt vart genast mycket bättre. Vi satt vid alla stora fönster och stämningen var jättegod, liksom lunchen.

Jag hade nog absolut tänkt att vi skulle åka till Huddinge med Barbara men så vart det inte när allas våran loverboy satte sig på tvären. Det vart matte och datorkunskap istället, svenskan vart inställd och det resulterade i att vi fick sluta en hel timme tidigare, ett stort tack till mig själv som lyckas med flörtningar i rätt tid.

Eftersom vi slutade så tidigt så tog jag mig tiden att ta en fika med Elise, Elinor och Mishan. Det vart bara en snabb kopp te på Espresso House i Skrapan, men det var ändå trevligt och mysigt. Jag tog tunnelbanan hem och passade på att slå mormor en signal om tiden för hennes dag på lördag. Hennes kära barnbarn har planerat en heldag tillsammans och det kommer förhoppningsvis bli både kul och mysigt, hoppas att det fina vädret håller i sig.

Väl hemma fastnade jag vid Grey's Anatomy och en middag med min mor och far, de tog senare en promenad och jag tog en dusch. Sen ägnade jag för första gången den här terminen min kväll till att plugga. Simpla engelskaglosor bankades in i huvudet och jag är säker på de nu.

Jag har till och med haft lite tid över för att hinna med min favoritsyssla, det vill säga klicka runt på internet och leta information och insperation av olika filmen, regisörer m.m. Det var evigheter sen och jag har en massa som ska ses på sportlovet då jag ska åka till Sälen men the family. Det ska bli helt galet skönt.

Imorgon är det underbara fredag, Emma kommer hem från turnén och jag ska träffa mina fagra damer som jag inte sett röken av på hela veckan (det kan vara en bidragande orsak till mitt låga humör dessa dagar).

Ha det allra vackrast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0