7 januari

Hejsan!

Idag hoppade jag praktiskt taget upp ur sängen halv sju på morgonen, jag gick upp och insåg att Tobbe var i mitt kök, det har han inte varit på länge. Därför bestämde jag mig faktiskt för att gå upp och inte somna om in en halv timme utan börja koka gröt. Jag gjorde extra mycket för att mamma skulle kunna äta lite innan hon åkte till jobbet. Frukosten åts i fotöljen framför teven och Lillebror kom upp och åt med mig.

Vi tog det bara lugnt tills det att vi klädde på oss och började åka in mot staden. Träffade på en andfådd Arvid som fått springa till tåget. Lillebror och jag hoppade av och lunchade på den lille mysiga sushibaren i Medborgarplatsen. Gick runt lite på söder och tittade i affärer, jag köpte även en klänning som jag spanat in en tid, så nu känner jag mig ytterst glad med mig själv.

Vi såg även den underbara filmen The Darjeeling Limited. En trevlig syster och bror dag, det behövdes nu innan skolan börjar och man inte har tid för någonting över huvudtaget.

Idag ska jag sova tidigt, så tidigt som möjligt. För imorgon gäller första träningen för terminen, och jag är pepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0