The Darjeeling Limited

En film av Wes Anderson om de tre bröderna Francis (Owen Wilson), Jack (Jason Schwartzman) och Peter (Adrien Brody) som just förlorat sin far när han blev överkörd av en taxi. De börjar en resa som Francis påstår är till för att hitta sig själva. Denna resa blir genom Indien med många nya upptäckter.

Filmen inleds med en kortfilm som anknyter till själva filmen.

Egentligen händer det inte mycket, dialogen är inte konstant. Men den får en ändå att må bra rakt igenom. Kanske inte den vanliga humorn men man sitter ändå filmen igenom med ett leende. Nästan hela filmen tillbringas på ett tåg och scenerna är verkligen snyggt uppbyggda. Karaktärerna är otroligt tydliga och det är nästan det som får en att le mest.

Man ser även tydligt hur de olika personerna förändras under filmens gång och det är snygg och åter snyggt. Jag blir bara fruktansvärt glad av denna film, men Lillebror säger: Jag trodde den skulle vara roligare.

Jag hade också höga förväntningar, det vart inte precis som jag trodde, men det var ändå något helt underbart bra. Jag älskade den verkligen och vill att alla ska se den. För jag måste få erkänna att jag är lite frälst.

image12
Älska de matchande väskorna
Älska brillorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0