13 mars

Ja men vad ska jag säga, vart tog vädret vägen. Sämsta någonsin.

Jag älskar grejen med att börja varje inlägg med att påpeka vädret, klaga på allt som kan tänkas klaga på. Men det är sånt som småtöntiga bloggar är till för så jag får helt enkelt vara tapper med mig själv.

Åh underbara trevliga morgonstund med Elinor på tunnelbanan. Hon lyssnar, pratar, oroar sig. Hon bryr sig verkligen, det är så otroligt gulligt så jag blir riktigt rörd. Jag talade ut, köpte inga nya bröst. Vi åkte ensamma hela vägen till skolan för att mötas av tre timmars uppsatsskrivning. Jag satsade stenhårt och vart klar efter några timmar. Kändes bäst när man var klar.

Jag åt lunch med Linnea och prata om livet, hon var hur söt som helst och gjorde mig jätteglad. Tove och Moa gjorde dagens vilda, de stal en tårta ur kylen, blev jagade, sprang, blev fast och fick gå till rektorn. Mira som bara helt oskyldigt hade suttit på toaletten och haft mens fick också självklart skulden. Det var nog faktiskt dagens händelse. Vi hade mentor, svenska, matte och sist men inte minst datorkunskapsprov.

Klassen var hur söt som helst och alla myste i en hög och ville lyssna på mina historier. Ibland är de bara för söta för sitt eget bästa.

Jag ville åka hem till mina bästa vänner, men jag insåg när jag stod på tunnelbanan hur trött jag var. Jag trodde jag skulle klara av att peppa upp mig men regnet gjorde mig inte gladare så jag stannade hemma, åt mat och nu ska jag kolla på kära Grey's Anatomy.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0