3 mars

Åh hejsan !

Första dagen efter tre veckors så kallat lov, det var fruktansvärt skönt att komma igång igen.

Jag var pigg när jag vaknade och glad, fast att jag somnat ganska sent. Så jag tog god tid på mig att äta frukost och sen så tog jag tunnelbanan till Alby. Träffade Elin på tunnelbanan och vi gjorde sällskap.

Sergio var inte där men det var däremot Chloé. Första lektionen med henne på typ fyra månader, så hon passade på att slå på stort. Först uppvärmning, sen akrobatik och på det ett sturkepass på en timma och tio minuter. Ja, det var verkligen skönt att ta ut sig. Till råga på allt så bestämde vi oss för att ta en promenad till skolan och lunchen så vi fick lite frisk luft och mer motion, det skadar aldrig.

I skolan var allt som vi lämnade det, alla måsten och påtänkta prov och tal var fortfarande kvar trots att vi lyckas glömma bort de för nästan en månad. Det hade varit skönt att vara kvar i intensivveckorna och lovet. Men men, när skolan var avklarad så åkte jag med mina vänner in mot stan och tog en fika med Anthon, Elinor och Sofia. Det var mycket mycket trevligt, men jag fick säga hej då till mina vänner för att bege mig mot frisören.

Jag vart nöjd och glad över resultatet, jag var hos samma tjej som jag klippte mig hos sist så hon visste hur jag tyckte och det var superbra. Glad som en lärka åkte jag hem för att äta middag med familjen.

Emma ringde och sa att jag kunde åka till Elin om jag ville. Eftersom hon varit i fjällen så har jag inte sett henne på en vecka och det var mycket lägligt att hoppa upp på cykeln och ta en sväng förbi Elins hus. Hilena var också där och vi prata på tills jag och Emma sprang hem till henne. Ja, det var så kallt så vi sprang faktiskt. När jag var vid hennes hus på cyklade jag resten av vägen i racerfart.

Nu är det CSI NY med pappa, säsongsavslutning. Mer spännande än någonsin.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0