5 mars

Om alla dagar kunde vara som denna så skulle livet vara ett kalas.

När jag vaknade så gick jag upp direkt, var pigg och åt frukost med pappa och Tobbe. Tog tunnelbanan själv och gick även själv till hallen. Väl framme där började vi med uppvärmning med Sugra och tvåorna. Utan den vanliga Sugragången så jag vart lite små besviken. När man var varm och pigg så fik vi veta att detta var dagen då vi skulle prova på svingtrapets.

Alltså kan ni tänka er, som på stora cirkusar med skyddsnät som man föll ner i och vi var längst upp i taket. Det var nog faktiskt bland det bästa som någonsin hänt mig, det var fantastiskt, helt otroligt. Det tog sin lilla tid att få upp alla dit och när vi var klara så var klockan redan halv tolv så det var ingen idé att börja med något nytt.

Så jag värmde min medtagna matlåda och åt tillsammans med Elinor och Fia. Vi hade lite dåligt samvete för att vi inte gått på lektionerna för att vi tagit ledigt men utan att Walter visste det. Så det första vi gjorde när vi åtit klart var att klä på oss jackor och gå ut och sätta oss i solen med våra matteböcker och plugga. Emanuel kom också och höll oss sällskap medans han tränade handstående.

När solen gick i moln gick vi in och satte oss, jag skrev klart stödorden till mitt tal på svenskan och allt kändes allmänt lugnt och skönt. Sen kom alla nollor, däribland min kära Linn. Alla var pirriga och söta och det var jättekul att se deras redovisningar som de gjorde på slutet av dagen.

Där emellan någonstans så gick jag och tog en lång dusch och sen var jag ren och glad hela dagen. Jag hade sällskap hem med Moa. Nu när jag har kommit hem så har jag bara hunnit laga mat till mig själv, jag gjorde det som jag var sugen på, dinkelgröt med russin, banan, hackade hasselnötter och soyamjölk. Åh va trevligt det var, nu kom bror och far också hem och satte igång att laga mat.

Imorgon väntar balett och styrka, yey.

Kommentarer
Postat av: elin

HUR GICK DET FÖR LINN?

2008-03-07 @ 11:45:14
URL: http://elinr.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0