19 november

Idag har min far nått åldern 48, han är nu officiellt gammal.

Inte blir det ju bättre av att han har fått ett par gångstavar som han går runt, runt, runt med i huset. Brasan som favorit mål och så går han i rask takt för att träna sig på att gå med dom. Gammal eller inte, han är i alla fall mycket värd som människa och far, jag älskar honom.

Idag har inte varit en bra dag, jag har bara en känsla av att jag inte gillade den. Historiaprov och andra usla saker, jag har inte gjort annat än sprungit till tunnelbanor och bussar och skuttat fram och tillbaka. Druckit välling med Martin och Anton och stannat i hallen och tränat med Hannah.

Jag skulle vilja påstå att det var en värd dag, men mitt knä sa nej och jag fick två stora blåsor i handen. Jag måste göra min uppsats i Kultur och idéhistoria och jag måste göra en massa andra saker istället. Jag vill inte göra någonting och allting är bara kallt. Snön kom när vi var som tröttast och bara ville hem, det piggade upp, trots att jag fick springa i det.

Jag har hållit på att halka i gigantbacken på väg till hallen, så jag nästan druttade på ändan. Jag borde verkligen, verkligen göra mina skolarbeten. Jag borde verkligen göra någonting åt min rådande situation, och inte kommer jag kunna göra det i helgen heller. Attans bananer, jag borde ta tag i det snabbt, men den här veckan har inte varit strålande. Men jag får väl lita på allt gammalt.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0