26 okrober

Söndag som det känns som att jag ska upp imorgon vid allt för tidigt och åka iväg till skolan, men inte då. Lovet har äntligen träffat oss och tagit oss alla med storm. Och jag måste påstå att vi inte kunde få en mysigare start på våran långa helg.

Efter att alla redovisat sina tangouppgifter så stod vi och lekte mellanstadiedisco i ca fem minuter, sen hade jag och Elise tröttnat, som vanligt så jag drog igång projektet åka hem till mig och ha en mysig kväll. Jag fick med mig sju vänner och tog tunnelbanan hem till mig.

Tända ljus, smoothie och en massa klasskamrater i en fin blandning. Martin fixade fantastiska smoothiesar och alla uppskattade det något otroligt. Vi drack öl och lyssnade på musik och låg och halvsov tills nästan alla gått hem till sig. Några stannade över natten, eftersom jag inte har förmågan att sova själv. Därför låg jag och Martin och pratade till halv fyra om allt mellan himmel och jord och till sist så somnade vi.

Kändes som att leva kollektiv när jag gick upp dagen efter och fixade frukost. Men jag somnade på soffan innan alla andra hade hunnit vakna och sov där i en timme. Sen så fick mina vänner för sig att vakna och hålla mig sällskap, återigen musik och fint väder på balkongen. Tills jag vart tvungen att åka till landet med tåget.

Martin följde mig hela vägen till tåget och väntade med mig tills det kom, jag drack kaffe och räknade matte i de fyrtio minuter det tar att komma till landet. Det var lugnt och skönt och pappa hämtade mig och vi åkte förbi Fredriks för att säga hej och sen vidare till oss. Vi åt middag för att sen gå till Fredrik och titta på Broarna i Madison County, och äta Fredriks brownies med mjölkchokladklegg på. Det låter ju faktiskt som att det inte kan bli bättre, och det kan det inte heller. Sen sluta kvällen med att jag och min bror nästan sprang hem i mörkret efter att haft ett djups snack med Fredrik och våra mammor. Det är så en kväll på landet ska vara.

Idag åkte vi hem för att jag ska somna lite och lämna tillbaka filmer och bara vara. Sen väldigt mycket grattis till Anton!

puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0