20 september

Helg äntligen, fantastiskt.

Men nu råkar det vara så att klockan är halv åtta på en lördag morgon och det här är faktiskt bästa stunden på dagen. Ensam vaken och ändå pigg trots att jag inte sovit allt för mycket i natt. Vi är nu på väg ut till Toves land på Rödlöga. För att mysa, ha på oss raggsockor och umgås. Det är nästan för bra för att vara sant. Eftersom gårdagen hade med sig så fint väder så får vi väl hoppas på att denna dag också fixar det och att vi får mysigaste helgen på länge.

Det är en lång båtfärd, fyra timmar. Men det kan man lätt klara av när man är några stycken, det kommer förmodligen att bli jättetrevligt. Trots detta så är jag faktiskt lite små nervös, eller så är jag bara pirrigt förväntansfull. Barnet vaknar igen, som så många andra dagar.

Igår firade vi Elin med fiskdam, priattårta a la Hilena, skattjakt, godispåsar och kvinnor. Senare kom Alexis och vart mitt sovsällskap. Jag somnade efter tio minuter film för att jag var så galet trött och har sen vaknat nästan en gång i timmen för att vara säker på att jag inte försov mig till båten som ska gå klockan nio. Tidigt tidigt, men desto mysigare.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0