4 januari

Idag har jag nog varti mer tillfreds med livet än på länge, lugn och ro och kyla.

Jag har gått upp och gjort gröt som jag åt till frukost, när mor och far åka till landet och Martin till frys så satte jag igång med pluggandet. Även fast det ska vara klart om två veckor och jag har jullov i en hel vecka till så kändes det bra att börja någonstans i alla fall, för det får en mycket lugnare senare. Så därför satte jag mig i köket med en massa te och en dator och hade en brasa tänd. Det var ändå ganska kallt.

Efter att ha pluggat i några timmar så la jag mig framför brasan för att vila lite och vart liggande där i en timme, ända tills mina kära föräldrar kom hem och undrade vad jag höll på med på det hårda golvet, det var bara så trevligt där, med musik på på högsta och bara sig själv, tillfreds var ordet.

Annie och Hilena kom och vi startade upp säsongen med Twin Peeks. Jag tror nog att söndagarna kommer att vara mycket värda framöver det har året med den sjukt snygga serien, jag är glad.

Jag somnade en stund efter middagen och vaknade precis för att titta på Last King of Scottland. Jag måste erkänna att jag är ganska illa till mods efteråt, men ändå med ett nytt sätt att tänka, jag är alltid såhär när jag sett något som rört mig, lite allt för ofta kanske. Men just nu så känns det bara bra i hela kroppen.

Jag borde sova lite tidigare.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0