7 januari

Vårt kök har blivit den bästa platsen i huset. Med sköna stolar och ett jättestort bord att sprida ut alla öppna skolböcker och anteckningsböcker och en dator och tekopp och vattenglas och allt man kan tänka på för att kunna koncentrera sig lite bättre. Jag har börjat med alla uppsatser som ska vara klara någon gång under nästa vecka eller veckan efter det. God planering kallas det, så att jag kanske har lite tid för att börja terminen med att komma i form och inte ha blåsor. Det skulle vara ganska bra att träna lite extra styrka och strecha hur mycket som helst nästa vecka. Jag hoppas dessutom på att få lite sällskap då alla verkar hyffsat peppade på att börja leva igen.

I köket är det ljust, ganska varmt och man ser hela huset härifrån. Jag ser in på mitt rum, ut i vardagsrummet och in på Martins rum. Det känns som ett bra ställe att ha kontroll på. Speciellt eftersom att jag är ensam hemma och inte behöver ha någon kontroll egentligen.

Min morgon vart mycket mysig eftersom jag vaknade ganska tidigt med sov en timme extra och sen åt frukost i min säng, gröt med banan och soyamjölk, med te till också. Det är nästan för bra för att vara sant. Sen så tog jag en promenad i det fina vädret, jag hade aldrig trott att det var - 6 grader, men det var det tydligen.

Jag fastnade dessutom här, men uppsatser och lite för lite roliga saker att göra. Det vore trevligt att lägga sig och vila en stund, men då kommer jag inte kunna sova inatt.

puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0