11 juni

Skolavslutning och den första eftermiddagen på mitt allra sista sommarlov, om ett år är jag arbetslös, eller kanske fortfarande studerande, men då förhoppningsvis inte lika teoretiskt som nu.

Så skolavslutningen idag vart ingen speciellt, Mia hade bakat burek som vi friskt åt, svalde ner det med festis och toppade med vit choklad med blåbär i. Vi satt runt ett bord och diskuterade alla gamla bajshistorier som vi upplevt tillsammans och ensamma, det blev en ganska bisarr men kul diskution som avslutades när ettorna ville att vi skulle vara med och sjunga sommar sånger. På grund av visande av bröst från flera häst håll så gick vi upprörda därifrån.

Natalia var tvungen att skynda sig och jag skyndade med henne. Vi åkte till hallen och gav Matleena blommor, samt tittade en sista gång för sommaren på de sökande till Danshögskolan. Det känns som att jag har en vag känsla att sista året på gymnasiet kommer att bli enastående. Trots att jag kommer att sakna många som lämnar oss för att starta upp nya liv, eller kanske bara återkomma till sitt gamla.

Jag åkte hem och åt sushi med Martin för att sen somna på soffan i tre timmar. Väcktes av att Johannes smsade och berättade att han klarade uppkörningen. Grattis! När jag sa hej då till klassen idag så var det med ett leende och jag har fått fler oväntade ord idag än på länge.

Den här eftermiddagen är helt sjukt fin och det är inte ett moln på himlen, jag ska nog ut och springa.

Kommentarer
Postat av: Linn

Du är hurtigare än hurtigast!

Jag måste bara få försvara mig med att det var Mia och Anna som instämde på att ni skulle komma. Men jag vart glad för då fick jag säga adjö till er också :)

2009-06-12 @ 18:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0