21 november

Det här är bara helt sjukt, det är isande kallt och det pirrar konstigt i min mage. Jag kan bara inte förstå att jag är på den plats jag har önskat mig vara på i hur många år som helst, jag har inte ens förstått att det är på riktigt. Så fort jag klev ut ur terminalen och kände kylan spred sig ett lugn över mig, jag vet inte riktigt om jag någonsin känt detta, jag tror inte det. Men rätt känns det, jag är lycklig trots att det är mörkt och jag inte har en aning om hur det ser ut här, men det känns fint. När jag såg det mörka vattnet på min högra sida hela vägen mellan flygplatsen och Narvik så kunde jag inte låta bli att tänka på vad det var som gjorde att just jag var här. Det finns en mening med allt. Jag ska sova nu, det ska jag verkligen göra, jag är trött, men glad.


Klart att jag är besviken, vi såg inte en enda späckhuggare, men jag måste ändå erkänna att detta stället är det vackraste jag varit på. Vi kom till en ö som såg ut som tagen ut Sjöfartsnytt av Lasse Hallström, jag stod ensam på däck i spöregnet och var så lugn som man kan vara. Det var blött med helt sjukt vackert och jag kommer att komma hit igen. För jag tror att det är här jag skulle kunna trivas som människa, det är underbart här.

Kommentarer
Postat av: Moster

Vilken otur att ni inte fick se en endaste späckis men va härligt att ni trots det fick en fantastisk naturupplevelse!! Hälsa pappsen......kom just på att vi glömde ringa och gratta honom när han fyllde...dåligt av oss men vi kan skylla på att vi firade honom i förskott :-) Kram

2009-11-21 @ 16:39:30
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0