25 november

Jag har kommit på att det är höst nu, på riktigt och nästan vinter. Nästan eftersom att det inte snöar, inte allt. Därför har jag försökt komma på vad som krävs för att man ska överleva den här vintern också. 

- Sticka ner handen i någon annans ficka, helst utan vante.

- Sova så tätt med någon som luktar gott att huden klibbar fast i varandra och man måste sticka ut foten från täcket för att bli sval.

- Lägga näsan mot ett nyckelben och känna exakt hur en människa luktar på riktigt.

- Gömma sig för kylan genom att ha på sig de varmaste kläderna man äger och gå i mörkret, det blir alltid varmare när man blundar.

- Fnittra utav den kittlande känslan av någon annans andedräkt mot halsen.

- Dricka ett glas vin som gör en så lagom varm, framför en brasa, med en filt som man inte är ensam under.

- Öppna munnen när stora förorenade flingor seglar ner från himlen, bara för att man alltid har gjort det.

- Titta in i fantastiskt vackra ögon så att det spritter till i magen.

- Lyssna på regnet mot fönstret samtidigt som man koncentrerar sig på att höra någon annans hjärta.



Kommentarer
Postat av: Linn

Du är så fin

2009-11-25 @ 20:08:07
Postat av: moa

det är för att jag har en så fin bästa vän.

2009-11-25 @ 22:09:03
Postat av: elin

v

ä

r

s

t!

2009-11-26 @ 01:00:39
URL: http://elinr.webblogg.se/
Postat av: cajsa

du skriver så vackert söta moa!

2009-11-26 @ 17:50:38
URL: http://avancera.blogg.se/
Postat av: moa

du är så söt cajsa! vi måste ses snart!

2009-11-26 @ 18:11:54
Postat av: cajsa

det måste vi och det ska vi!

moa, får jag citera ditt inlägg och länka till dig från min blogg, det var så himla fint? :)

2009-11-29 @ 22:51:40
URL: http://avancera.blogg.se/
Postat av: moa

klart att du får fina!

2009-12-01 @ 22:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0