11 september

Tillbaka från Trosa efter två dagars naturkunskaps kaos kanske jag ska säga. Vi har solat oss i idyllen som kallas skog och brygga. Vi har druckit litervis med kaffe. Vi har haft terapeutiska samtal i skogen samtidigt som vi plockade blåbär. Jag har haft en vacker stund, vid ett vackert hav, men en vacker väns armar runt mig, tittandes på en vacker sol. Denna vän har jag saknat den senaste tiden, det var fint att vi äntligen vart som vanligt igen. Vi har även varit på äventyr i källaren, letat eftet lik, hittat en fårskalle, letat efter spöken, försökt hitta de försvunna barnen och skrämt upp varandra. Vi har suttit vid en lägereld berättat pinsamma historier, grillat korv och bara varit. Paddlat kanot och skrattat oss lyckliga. Fick uppleva en räkfrossa då vi hittade massa räkor i håven som Johannes och Patrik sedan friterade och åt efter middagen. Påfrestningen till trots, vi hade några ganska fina dagar.


Nu är det stadshuset som gäller, i extremt många onödiga timmar. Sen är det hejdå Hilda.

Kommentarer
Postat av: elin

HAHA RÄKOR?

2009-09-11 @ 12:39:50
URL: http://elinr.webblogg.se/
Postat av: moa

självklart räkor.

2009-09-12 @ 01:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0