9 februari

Vem av oss är det som är naiv? Är det jag som inbillar mig att händer som blöder bara får en starkare. Att hjärtan som blöder bara är ett sätt att visa att man är levande. Jag som inbillar mig att det finns själsfränder och att människor som berättar sina känslor känner sig som jag. Eller är det du som är naiv som menar att jag inte borde kämpa, eller jag måste kämpa för att jag är naiv nog att redan göra det. Du kom på någonting som gjorde att du slutade kämpa. För vad kämpar jag för mer än mitt eget välbehag. Jag kämpar för andras närhet, andras varma händer som stryker toviga hårslingor ur mitt ansikte. Jag kämpar för tillfredställelsen när det oövervinnerliga har tagit över. Jag kämpar för att vara lika levande som gåshuden på nykära armar och rodnaden på solvarma kinder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0