24 oktober

Nu är det morgon, Petter sover bredvid mig och är fin. Det är helg, någonting som jag uppskattar i det här landet eftersom att veckorna är ganska hårda fysiskt. Det som händer på helgerna är att vi tar kvällspromenader och gör mysiga saker. Som att vi var i Parc Güell igår, den parken är lite som en film och vi gick runt och höll varandra i handen och tog turistiga foton, sådana som man måste ha när man har varit i Barcelona. Det känns inte riktigt som att jag bor här. Det känns som att jag snart ska vakna upp i min säng där hemma och så ska allt vara som vanligt igen. Men så kommer det ju inte att vara, fast att jag längtar hem ganska ofta. Jag längtar mest efter att inte längta, det är nog det som är mest krävande. Fast nu vet jag i alla fall att Linn befinner sig närmare mig nu än förut och jag tänker på familjen hela tiden. Nicklas och Leo verkar hålla på och boka en resa hit och det gör mig så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Sen så är det exakt två månader till jul idag. Jag längtar efter jul, för då är alla tillsammans och gör fina mysiga saker framför brasan och äter god mat, jag saknar Sverige lite granna. För här är det fint väder hela tiden och inte snö och man behöver inte ha jacka på sig. Jag älskar svensk vinter. Men jag trivs lite här i alla fall, det är bara det att det känns overkligt och konstigt och jag saknar så mycket mer här än hemma.
puss.

Kommentarer
Postat av: caj

moa min fina, det känns jätteskönt att du börjat uppdatera igen! jag är nyfiken :)

det känns ännu bättre att du kommer hem snart faktiskt, och jag och linn har pratat om när vi ska komma till er! fortsätt stilla min nyfikenhet. puss

2010-10-24 @ 18:20:58
Postat av: Linn

Du är den finaste jag vet. Jag ville bara springa över bergen, till andra sidan för det är inte långt mellan Ausch och Barcelona. På kartan är det knappt en tumme, men folk avrådde mig från att göra det. Tydligen är det längre än man tror. Frankrike var helt underbart, men jag saknade dig. Karin och resten har lovat att krama dig en massa från mig. Jag hoppas vykorten jag skickat når fram. Å jag saknar dig mer än någonsin. Det är bara 18 dagar tills vi ses. Det låter inte mycket trots att jag vet att det är det. Men 18 dagar är bara 2 och en halv vecka. Vilket är ungefär som en fjärdedels sommarlov. Det är ingenting. Åh vi ses snart. Jag älskar dig

2010-10-30 @ 02:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0