17 februari

Varför ska Petter behöva gå till jobbet för? När en flickvän är sjuk och har rosiga kinder, halstablettsandedräckt och konstant förstorad kissblåsa efter allt te som tappert försöker göra så att rösten kommer tillbaka till livet. Istället så hann han bara i några ynka små timmar hålla om mig och tvinga ner mig under hans varma täcke trots att jag var blöt av regnet och se på mig sådär som att det var synd om mig, som man ska göra när man är världens bästa pojkvän. Rösten har svikit mig igen och halsen sväller till en ballong som det inte är allt för lätt att andas igenom. I alla fall inte utan hostningar som stockar sig och föder ut flämtningar av smärta.

Ja jag tycker synd om mig själv nu. Ska man orka gå och handla mera mat? Det vet man aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0